Alla inlägg under april 2009

Av Anna - 24 april 2009 21:43

Så är det då äntligen fredag och kvällen börjar bli sen! Efter en lång dag på jobbet så skyndade jag mig och hämtade pojkarna från dagis. Vi åkte hem och sväng och sedan kom farmor och farfar och underhöll pojkarna en stund medans jag började förbereda tårta och muffins inför morgondagen. Jag har kommit en bit på väg men jag ska lägga ihop tårtan också ikväll, resten får jag göra i morgon. Det får bli en tidig morgon om jag ska hinna allt. Jag ska ju iväg på utbildning kl 9 så jag får nog gå upp kl 6 tror jag. Det ska bli kul att gå på utbildning i morgon, det ska handla om kris och medmänskligt stöd så det blir nog intressant, lovar att berätta om det i morgon kväll.


Här kommer ett kort på loggan som jag har gjort till tårtan i morgon (hoppas det syns vilket lag hon hejjar på!!!)


OAU för ikväll / Anna

Av Anna - 23 april 2009 20:44

Nu känner jag mig helt färdig, och muffinsen likaså!!! Jag var väldigt skeptisk till en början, det var första gången jag gjorde detta receptet och smeten betedde sig inte alls som jag är van vid. Det kändes mer som en deg än en smet om jag säger så.... Men efter att ha varit i ugnen i ca 15 minuter så såg de fina ut och smakade gott också :)


Nu blir det till att slappa lite i soffan, Criminal mindes börjar snart. I morgon blir det nog en stressig dag på jobbet (fredagar brukar vara det!!!) och sedan får det bli tårtdekorering, sockerblomsproducering och mousseblandande. Måste ju försöka hinna med lite fredagsmys med barnen också så det blir nog en lång natt kan jag tänka mig innan jag är klart med allt!!!


Här kommer nu några bildbevis på muffinsbaket! Ska bli kul att visa dem färdigdekorerade på lördag!!!


OAU för idag / Anna

Av Anna - 23 april 2009 17:32

Hej & hå! Kan glatt meddela att humöret är bättre idag :) Svårt att vara annat än glad när solen skiner och vårkänslorna spritter i kroppen. Efter att jag hämtat killarna var vi och handlade lite snabbt. De fick var sin korg och det var superviktigt med "millimeterrättvisa" kan jag säga.... Väl hemma så bygger pojkarna nu en koja i tv-rummet och jag bakar lite inför helgens tårt- och cupcakesbeställningar. Det är lika bra att förbereda det man kan i god tid. Det brukar alltid vara stressigt på slutet ändå. Till på lördag ska jag baka både en tårta och även 16 cupcakes :) Jag ska själv iväg på ubildning hela lördagen (blir hämtad kl 9!!!) så jag måste försöka förbereda det jag kan som sagt. 


Jag återkommer lite senare med bildbevis på för hoppningsvis en fin tårtbotten och härliga muffins. Det luktar gott här nu kan jag säga :)


Ses sen! / Anna  

Av Anna - 22 april 2009 18:28

Usch, fy, blä vilken eftermiddag, nu önskar jag bara att denna dagen snart är över!!! Den började rätt så bra i alla fall, fram till lucnh typ. Då hade jag en trevlig lunchdate på jobbet med min tårtkompis Annica, alltid kul med trevligt sällskap när man äter :) Efter lunchdaten gick det glada humöret snabbt över tyvärr. Ett tråkigt samtal och resten av dagen är förstörd (varför är jag så himla långsint för!!!). Har varit iväg med pojkarna på lite simskola också och det brukar ju inte vara helt smidigt heller om jag säger så. Nä, det är lika bra jag lägger ner för idag och förhoppningsvis återkommer i morgon på lite bättre humör.


OAU för idag / Anna

Av Anna - 21 april 2009 22:07

Har precis kommit hem från ett möte med Röda korset där jag är med som Första hjälpare. Idag har övning stått på schemat och det är alltid lika kul och lite nervöst. Vi turas om att spela markörer och blir uppsminkade och får bli omhändertagna. Det är väldigt lärorikt det också. Skadorna vi gick ta hand om idag var brännskada, nackskada, förgiftning och även en riktig fyllefest med olika skador och knivhot. Det som gör det hela lite nervöst är ju att du aldrig vet vad som väntar dig vid de olika stationerna, du får gå in och du vet inga förutsättningar utan måste försöka fråga dig fram och skapa dig en uppfattning om läget. Det är ju så det är i verkligheten och det är så himla bra att öva, öva och öva på detta. Det är så himla kul och samtidigt lärorikt, jag hållit på i ungefär ett år nu och jag är relativt nyligen färdigutbildad Första hjälpare. Har en del uppdrag på schemat framöver och det känns kul! Valborg står näst på tur med nattvandring igen.


Nedan kommer ett bildbevis på hur skadorna kan se ut som vi får ta hand om (brännskada!)


OAU för idag / Anna

Av Anna - 20 april 2009 20:15

Idag har det varit en lite annorlunda dag :) Jag började jobba som vanligt, segt med måndagar men det får ju gå ändå... Min mamma kom förbi mig när hon slutade jobba för hon skulle hjälpa mig att lämna ett prov hos lillkillens doktor. Jag rinde henne sedan på eftermiddagen för att kolla att allt hade gått bra, och det hade det, inga problem alls. Hon lät lite lustig på rösten och jag undrade vad det var som var fel. Hon berättade då att hon hade köpt en triss på vägen hem från doktorn och hon hade precis skrapat den nu. Det var vinst på lotten, och ingen dålig sådan om jag säger så :) Det är ju som i reklamen, PLÖTSLIGT SÅ HÄNDER DET :) Hon vågade inte riktigt tro på det själv ännu utan hon ville låta pappa kolla på lotten också och när jag ringde henne senare så skulle de gå till banken!!! Det är ju faktiskt lite kul att det någon gång kan bli lite ordentlig vinst på dessa trisslotter, så ett stort GRATTIS till min kära mor idag :)


Jag å andra sidan har bara blivit av med pengar idag!!! Jag har varit hos tandläkaren.... Fy säger jag bara, det är ju inte alls kul att gå dit. Dels för att det kostar skjortan men även för att det är så himla obehagligt och inte alls kul att få sina tänder undersökta och halvt bortskrapade!!! Måste gå tillbaka redan i höst igen då de inte var riktigt nöjda så nu gäller det att  vara noga med sina tänder framöver, de ska ju för hoppningsvis sitta kvar ett bra tag till i munnen.


Dagens bild får bli tillägnad min kära mor!


OAU för idag / Anna

Av Anna - 19 april 2009 19:05

Så är då snart även söndagen till ända... Det har varit hel skön helg, underbart väder även om det har blåst en del. Vi (eller rättare sagt min man) har varit duktig ute i trädgården och fixat med trappan på baksidan. Nu är det snart färdigt och det kommer nog bli jättebra när det är helt klart :)


Idag har jag och barnen varit och fikas hos min kära mor och far. Alltid lika kul att komma hemifrån lite och barnen stortrivs hos dem. God fika var det också :P


Vi var även och köpte lite nya utomhusleksaker. Vi fortsatta på tennistemat och köpte en tennissnurra eller vad det nu kan kallas. Detta testade vi när vi kom hem och det var poppis värre kan jag säga. Vi spinner vidare på tennisproffsiden tror jag :)


Passade på att ta lite kort när vi var ute, så här kommer en bildkavalkad. Bildbevis på trappen, ett tenniskort och även kort på mina killar. Visst är det ett underbart "tannalöst" leende storkillen bjuder på!!! Har varit så i ca 1½ år nu så vi får väl se när de nya kommer...


Nu börjar det snart bli läggdags för killarna. Sedan blir det nog till att slappa i soffan kan jag tänka. Jobb i morgon igen och sedan ska jag till landläkare, fy, usch, blä.....


OAU för idag / Anna

Av Anna - 18 april 2009 17:01

Efter mycket om och men så följde pojkarna med ut en sväng. Vi tittade på en stund när pappa jobbade med trappen på baksidan, alltid kul med kranbilar :) Efter ett tag kom stora killen på att han ville spela "tennis". Vi hade två små rackettar (hur tusan stavas det?!) och en bandyboll. Det gick väl sådär måste jag lov att säga! Men han var sååå himla glad varje gång han träffade bollen. När han INTE gjorde det så liknade humöret en viss herr McEnroe!!! När han hade gjort 5 mål på mig (egna regler!!!) så gick vi en sväng till lekparken.


Nu ska vi åka en sväng till ett par kompisar som håller på att renovera sitt hus. Det är ju alltid lika kul att se på när andra jobbar!


Ses sen / Anna

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards