Alla inlägg under oktober 2009

Av Anna - 30 oktober 2009 18:18

Här kommer bilder på hösttårtan som levererades igår. Den är fylld med chokladmousse & vaniljgott (vaniljkräm/grädde/mosad banan). Den är dekorerard med höstlöv i sockermassa. Grattis Martin, hoppas du får en fin födelsedag Skrattande

    

Av Anna - 29 oktober 2009 06:40

NU har det blivit dax för en tårta igen :) Den ska levereras i kväll så jag har precis lagt ihop den och ska dekorera den efter jobbet idag. Har testat en ny fyllning som jag hoppas funkar. Min kompis Marie bjöd på den sist jag var hemma hos henne och den var så himla god, vaniljkräm med grädde och mosad banan i. Det blir alltså en tårta med chokladmousse & vaniljkräm med banan. Hoppas även födelsedagsbarnet tycker att det smakar mumma :) Förhoppningsvis blir det ett bildbevis framåt kvällen eller i morgon!


OAU / Anna

Av Anna - 19 oktober 2009 16:02

Måste ju bara berätta hur mycket pengar som jag fick in för mina Rosa Bandet-tårtor!!! 408 kr blev det totalt :) Inte illa tycker jag!!!


/ Anna

Av Anna - 13 oktober 2009 20:55

Då var man äntligen klar med tårtorna inför morgondagen! Jag har ju som sagt tänkt att "bjuda" på tårta på jobbet i morgon, men för att få äta så får man allt ta och skänka en slant till cancerfonden, Rosa bandet, tycker jag. Tårtorna går ju därför i Rosa bandets tecken och även lite skojtema på det hela, hoppas det funkar på jobbet bara och att ingen tar illa upp. Man får ta det hela med glimten i ögat eller hur man nu säger. Den stora tårtan om jag säger så, är fylld med chokladmousse & blodapelsinmousse. Tårtan med de små :) är fylld med citronmousse & blåbärsmousse. Jag lovar att återkomma om hur pass givmilda mina arbetskompiar är i morgon!!!  


OAU för idag!


      

Av Anna - 12 oktober 2009 17:07

Sitter här och väntar på att mousserna ska stelna... Har tänkt att bjuda på tårta på jobbet på onsdag så jag har börjat förbereda lite. Jag har tänkt att göra en egen liten variant av insamling av pengar till Rosa bandet (bröstcancer). Jag bakar tårta och de som vill äta få allt ta och skänka en liten slant tänkte jag, hoppas på att få in några kronor i alla fall! Har även ett litet cupcakeprojekt till på lördag, får se vad det blir av det! Återkommer med bilder när det finns på tårtorna i morgon!


OAU / Anna

Av Anna - 5 oktober 2009 18:38

Här kommer en liten prinsesstårta som jag har gjort till Lina som har fyllt 5 år. Den är fylld med chokladmousse & hallonmoussen (dekorerad med sockerpasta).


      

Av Anna - 5 oktober 2009 18:34

NU var det riktigt länge sedan jag skrev senast! Jag känner att jag har lite svårt att veta vad jag ska skriva för tillfället då det är mycket som händer i livet just nu, så nu ett tag framöver så får det bli en renodlad tårtblogg tänkte jag.


Här om kvällen så hade jag en cupcakeskväll med min syster och hennes kompisar från LC. Jag visade dem lite enkla sätt att dekorera muffins och det tyckte de var mycket roligt (tror jag i alla fall). Jag gjorde också en snabbvariant på tårta som de hade till kaffet. Här kommer lite bildbevis!


        

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards