Alla inlägg under juli 2009

Av Anna - 30 juli 2009 19:13

Tala om att det har varit varierande väder idag... Nu skiner solen och himlen är blå, för en stund sedan vräkte regnet ner och det var blixtar och dunder! Tidigare idag när jag var på väg att hämta lillkillen och hade storkillen i bilen så kan man tala om skyfall!!! Det kändes som att vi var mitt i en vattenfall till och med. Storkillen vred sig av skratt och tyckte att det var jättekul och spännande att åka bil när det regnade så, jag var inte lika road kan jag säga. Jag fick stanna efter ett tag för jag såg knappt längre än bilen. Sedan helt plötsligt var det över och solen kom fram... som sagt tala om varierande väder!


Idag annars har det varit en väldigt lugn dag på jobbet. Dels för att det inte var många "hemgångar" men det har också varit datastrul så vi har inte kunnat skriva något (om det nu hade funnits något att skriva). Jag tyckte det var lika bra att passa på att flexa ut lite tidigare så jag åkte hem en timme och röjde undan så mycket jag kunde och sedan åkte jag och barnen till mina föräldrar en stund.


Nu sitter vi och slappar en liten stund innan det är dax för kvällsmat. Maken har inte kommit hem från jobbet ännu! Har lite svårt att hänga med på att det redan är fredag i morgon och även att det är den 31 juli, snart är det redan  AUGUSTI!!! Börjar ju undra när sommaren ska komma, blev det bara de två fina veckorna i början av juli??? Jag tror starkt på en fin och varm höst istället, det skulle passa mig bra, vackra och färgglada träd, blå himmel, strålade sol och 10-15 grader varmt, då trivs jag :) 


Nu är det kvällsmat som gäller, OAU / Anna

Av Anna - 29 juli 2009 22:09

Ville bara passa på att hälsa lilla Signe välkommen till världen :) Stort grattis Sofia, ser verkligen fram emot att få träffa lilltjejen framöver! Kram på er båda! / Anna

Av Anna - 29 juli 2009 21:59

Idag efter jobbet och så fort maken kom hem från jobbet så skyndande jag mig upp till Stadsparken ihop med mina kompisar för att titta på Helena och Tobias från Let´s dance (Helena dansade ju med Morgan och Tobias med Laila). De var där och hade dansundervisning! Jag hade gärna varit med men jag jobbade ju de första två timmarna det höll på så jag tyckte inte att det var någon idé. Kul att se dem var det i alla fall, de bjöd på två dansuppvisningar också som vi hann titta på så det var kul :) Efteråt sedan var det dans till Wahlströms, vi stannade kvar en stund och tittade men vi bestämde oss för att återkomma i september när Scotts kommer dit!!!


Nu har jag slappat en stund framför tv:n. Barnen somnade i rätt så god tid ikväll, de börjar komma in i lite bättre rutiner nu tycker jag. Ska faktiskt ta och lägga mig själv tänkte jag, har tyvärr lite känningar i halsen som jag verkligen inte hoppas att det blir något av. Som sagt, bäst att lägga sig och hoppas att det har gett med sig till i morgon!


OAU för idag / Anna 

Av Anna - 28 juli 2009 17:51

Jobbet:Helt ok faktiskt :)

Kalas efter jobbet: Trevligt med slutar alltid som det brukar, katastrof :(

Em/kväll: Trött, så himla trött! Kan man få gå och lägga sig nu??? :O


Återkommer i morgon, förhoppningsvis på bättre humör och piggare än nu!


OAU / Anna

Av Anna - 27 juli 2009 21:23

Nu har då äntligen barnen somnat!!! De har verkligen svårt att komma till ro på kvällarna, de är fortfarande vana av att vara uppe lite längre sedan sommarlovet. Hoppas de kommer in i lite mer rätta takter snart...


Helgen som varit då, lite snabbt sammanfattat så tro det eller ej men jag var faktiskt ute  en liten sväng i lördags också. Jag var med en kompis på lite "allsång på taket", lika trevligt som vanligt. Jag tog det rätt så lugnt så på  söndagen mådde jag faktiskt riktigt bra. Storkillen var med sin farmor och farfar och tittade på racerbilar hela dagen. Vi andra var hemma och tog det lite lugnt. Vi försökte komma igång med att skrapa lite fönster men det var ju ett evigt regnande hela tiden. Framåt eftermiddagen kom ju också världens åskoväder som (som jag nämde innan) såg till att slå ut bredbandet ett tag!!! Vi var ute när det smällde till som värst, det kändes som att jag hoppade minst en meter upp i luften när de smällarna kom! Vad det kan låta!!! Sedan ska man ju försöka att inte skrämma upp barnen också men när det är ett sådant oväder och blixten slår ner så nära, DÅ ska man inte vara ute känns det som. Lillkillen var mycket nöjd med att gå in och leka om jag säger så.


Idag har det ju varit jobb igen. Rätt så ok tycker jag. Har sedan bara måndagen gått så brukar ju resten av veckan bara rinna iväg tycker jag. Storkillen hade ju sin första dag på sin nya skolan idag... Han stortrivdes och jag tror att det kommer bli bra. Fritidspedagogerna verkar toppen tycker jag. Än så länge är det ju bara fritids som är öppet, det är först nästa vecka som förskolefröknarna börjar. Hoppas att det går lika bra att lämna honom i morgon! Då efter jobbet så ska vi iväg på lite barnkalas. Det är egentligen storkillen som är bjuden men även resten av familjen får jättegärna komma :) Storkillen blir hämtad av mormor på fritids lite tidigare för att hinna i tid till kalaset och sedan kommer jag och lillkillen när jag slutat jobba.


NU är det snart kudden som gäller känner jag. Även jag har lite svårt att komma från semestertiderna man snabbt vänjde sig vid. Inte för att jag har så svårt att somna på kvällarna men däremot att komma upp på morgnarna, inte alls lika kul...


Så OAU för idag / Anna  

Av Anna - 27 juli 2009 19:46

YES, nu funkar äntligen datorerna igen! Det har varit strul efter blixtnedslaget som skakade om hela huset igår (det kändes som det i alla fall)!!! Barnen sitter och äter kvällsmat, jag försöker uppdatera lite mer när de har kommit i säng...


/ Anna

Av Anna - 25 juli 2009 17:56

NU äntligen börjar jag vakna till lite tycker jag!!! Vi hade verkligen en jättekul utekväll igår på möhippan för Ninna. Vi var ju Harrys en sväng och där var det ju inte FÖR mycket folk om jag säger så. Vi var kanske 25 personer totalt tror jag! Det var ändå fullt ös och vi hade hur kul om helst på dansgolvet! Det måste vi snart göra om tycker jag...


Dagen idag har ju alltså varit lite seg om jag ska vara ärlig. Barnen var iväg hos grannen på barnkalas på förmiddagen så då passade jag på att vila lite. Nu har jag varit iväg och köpt lite mat och det behövde jag verkligen få i mig känner jag, nu är jag fit for fight igen :) Får se vad som händer ikväll, vi får ta det som kommer. Kanske en liten cykeltur med familjen, vi får se!


OAU så länge / Anna

Av Anna - 24 juli 2009 18:37

Tro det eller ej men är på väg ut igen!!! Det har visst blivit lite mycket av det nu det sista, men livet är väl till för att levas och ha lite kul eller?! Ikväll är det möhippa som gäller. Jag har haft det lite stressigt idag så jag hänger bara med på lite middag och dans nu framåt kvällen!


Det är ju så himla skönt med fredag igen, veckan har verkligen bara runnit iväg! Hoppas nu på en lugn och skön helg, får se lite vad vi hittar på!


Nu är det piffning som gäller och sedan cykel ner till stan :)


OAU / Anna

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards