Alla inlägg under februari 2012

Av Anna - 28 februari 2012 18:00

Tänk att min stora kille har hunnit bli 9 år nu, helt otroligt vad åren går. Önskemålet inför detta årets kalas var en Wii-tårta. Hahah det är inte det lättaste nu för tiden med tårtor för önskemålen blir mer och mer avancerade och han pratade om rörliga bilder och allt möjligt men jag gjorde mitt bästa och han blev nöjd med denna variant med! Fylld med vanlig tårtbotten varvad med chokladbotten och där emellan vit chokladmousse & jordgubb/rabarbermousse. Grattis mitt stora hjärta!!!

   

Av Anna - 24 februari 2012 20:26

Min kompis son Isac fyller idag 7 år och önskade sig en tårta med Sonic & Shadow på. Jag visste knappt vilka dom var men jag gjorde mitt bästa :) Tårtan är fylld med blåbärsmousse & vit chokladmousse och dekorerad med sockerpasta och svart marsipan. Grattis Isac på födelsedagen!

   

Av Anna - 19 februari 2012 19:29

Jag har ju gjort tårtor under några år nu men tills idag får jag nog lov att säga att jag hade en av de mest udda önskemålen när det kommer till tårtdekoration... Min kompis dotter Minna fyller 7 år idag och hon hade själv ritat hur hon ville att tårtan skulle se ut. Från början var det en trevåningstårta som sedan fick bli två, den var till 14 barn! Den skulle vara svart med rosa blommor och sedan ett skelett på toppen som spelade elgitarr. Jag såg helt klart en utmaning i detta och jag gjorde mitt bästa. Födelsedagsbarnet blev nöjd och belåten i alla fall och det känns skönt! Grattis Minna...


Här har vi tårtan utan skelett på...

 


Med skelettet på...

   


Så, klar för leverans med...

 


Jag vill också passa på att tacka min kära vän Annica som också bakar tårtor och som hjälpte mig när inspirationen inte riktigt ville infinna sig :) Hon gick mig snabbt på bättre tankar, tack vännen... http://www.annicake.se/


Tårtan är fylld med hallonmousse & chokladmousse och dekorerad med sockerpasta och marsipan.



Av Anna - 17 februari 2012 20:00

Här om helgen fyllde min kompis son 15 år och han spelar i ishockeylaget HC DALEN så önskemålet av tårta blev därefter. Den är fylld med chokladmousse och vit chokladmousse och dekorerard med sockerpasta. Grattis Razze!

   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards