Alla inlägg den 8 april 2009

Av Anna - 8 april 2009 22:04

Åh, jag är så himla irriterad!!! Man ska inte försöka baka samtidigt som man ser HV spela SM-final har jag märkt!!! Jag har av någon anledning (som jag nu har glömt) bestämt mig för att försöka göra mig till och bjuda på påskfika på jobbet i morgon. Det är cirka 50 st cupcakes jag ska göra och det blir ju av den lättare varianten om jag säger så, men det är ju så typiskt då att det inte blir bra!!! En del muffins är alldeles för degiga och så blir det ju när hockeyn är alldeles för spännande!!! Ja ja, de får ta det som det är i morgon, jag hoppas de går äta i alla fall. Bildbevis kommer i morgon då jag kommer lägga ihop cupcakesen på jobbet.


Det blir en bild på en annan tårta som är ett ypperligt bevis på hur det kan gå när man är stressad och försöker göra sig till!!! Detta var en tårta som en vän skulle bjuda sina jobbarkompisar på. På väg ut till bilen bär jag två tårtor nedför trappen, en tårta i var hand. Jag halkar självklart i trappen och tappar BÅDA tårtorna!!! Då kom det en liten ramsa kan jag lova. Jag både skrek, svor och grät, stackarns barn som också var i trappen. Det var bara att ta sig samman och åka och KÖPA tårtor som han kunde bjuda på istället. Jag och pojkarna fick ta hand om de trasiga tårtorna, vi tog bort locket och tog var sin sked och åt upp den goda fyllningen så barnen var hur nöjda som helst ;) Tala om att jag hade fina blåmärken på baken dagen efter, aj aj aj säger jag bara. NU får vi väl hoppas att det inte går riktigt så här illa i morgon när jag ska ha ut alla cupcakesen i bilen :)


Som lite avslutning på kvällen så får man väl se sig besegrad och säga ett grattis till Färjestad (även om det tar emot)!


OAU för idag! / Kram Anna

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards