Alla inlägg under augusti 2012

Av Anna - 29 augusti 2012 12:15

Nu var det dax för upptakt med Förta Hjälpen-Gruppen igen! Kul att åter komma igång :) Måste ju naturligtvis börja höstterminen med lite gott fika och jag skulle försöka få till en tårta. Ibland så vill det sig ju bara inte... Denna gången skyller jag på ugnen haha. Efter två bakade tårtbottnar som blev brända och som bara rann över så fick jag i alla fall till slut ut två bottnar som jag kunde använda. Jag brukar ju alltid ha tre bottnar i mina tårtor så det fick bli en lite annorlunda tårta mot hur jag brukar göra. Det fick bli två lager mousse och två lager bottnar med dekorationer direkt på översta mousselagret. Det funkade helt ok :) Det var även premiär och test av en ny mousse, persika/passion, och den var riktigt god. Denna gången hade jag den ihop med chokladmousse och det var en höjdare. Min yngste gav den också bra betyg och vill ha den i sin tårta när han fyller år:)


Bara för att förtydliga det hela lite, det är INTE en toarulle på tårtan även om det kan se ut så... det ska föreställa en elastisk binda bara så ni vet ;)


 



Av Anna - 19 augusti 2012 12:00

Min kusin har fått en liten bebis som ska heta Jack :) Detta måste ju naturligtvis firas med en enkel lite tårta kände jag. Marängbottnar, hackad daimchoklad och vispgrädde och toppar det hela med gulligt strössel med ankor :) Jag berättade för mina barn att dom hade fått en liten syssling och efter någon timme så frågade min yngeste när dom skulle få se kycklingen så därav kyclingen Jack :) Stort grattis Elle & Svante!

   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards