Alla inlägg under december 2009

Av Anna - 26 december 2009 12:01

Här kommer ett litet bevis på årets pepparkakshus. En snabbvariant får jag lov att säga, kvällen innan julafton. Det mesta av godiset hamnade i munnen istället för på huset så till slut gick vi använda Ahlgrens bilar som lite utfyllnad :) Ja ja, pojkarna var nöjda och det är ju huvudsaken!


  


Nu i mellandagarna blir det till att börja förbereda inför en bröllopstårta inför den 2 januari, snöstjärnor står på schemat :)


OAU / Anna

Av Anna - 7 december 2009 17:17

Det blev ett kalas även igår för Lukas :) Då var det släktens tur att komma och gratta honom. Efter en stressig vecka med flytt och allt och även ett stort barnkalas på lördagen så kan jag inte säga att jag var helt sugen på att göra tårta även på söndagen, så de fick bli en enkel variant. Barnen hjälpte till att trycka ut alla små "papparkakor" (gjorda av sockermassa) och sedan gjorde jag de enkla bokstäverna. Lukas var så nöjd ändå med tårtan :) och god var den, hallonmousse & vit chokladmousse! Det blev ju även kvar en del av tårtan från barnkalaset så även den mumsade vi på :P


      


OAU / Anna

Av Anna - 5 december 2009 21:59

Så har då lillkillen fyllt 5 år och det har idag firats med kalas på leklandet i Pingskyrkan. En riktigt bra lokal för 20 vila 5-åringar att springa omkring i!!! Födelsedagsbarnet hade önskat sig en tårta med en riddarborg, en drake, en prinsessa i fönstret och en prins på. Jag gjorde mitt bästa med att försöka få till något som liknade detta och han blev så nöjd så :) Den var fylld med hallonmousse & vaniljkräm.


I morgon är det dax för släktkalas så då blir det mer tårta. Det blir dock inget avancerat känner jag, har lovat att barnen ska få hjälpa till att dekorera tårtan så det ska bli kul att se vad vi kan få till :)


Här kommer i alla fall dagens bildbevis på riddartårtan.


OAU / Anna           

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards