Alla inlägg under november 2009

Av Anna - 8 november 2009 15:10

      


En liten snabbgjord farsdag-fika fick det allt bli Tungan ute Rester sedan gårdagens doptårtor blev något väldigt gott. Det är alltså tårtbotten, hallonmousse, tårtbotten och sedan toppat med antingen chokladmousse eller hallonmousse. De är dekorerade med antingen en mörk chokladbit eller med lite sockerblommor. Har fått lite hjälp av barnen att döpa dessa cupcakes.Chokladcupcakesen kallas "Chokladmannen" och halloncupcakesen kallas "Hallonsurprise", namn som barnen tyckte lät bra :) Mumsigt var det i alla fall!!! Grattis alla fädrar där ute!!! / Anna

Av Anna - 7 november 2009 20:28

Idag är det Signes dopdag och då jag har hjälpt till med att göra lite tårtor. Hade en viss bild i huvudet hur jag hade tänkt att de skulle se ut, MEN det blir ju aldrig riktigt som man tänkt sig!!! Med hjälp av lite nödlösningar så blev det ändå helt ok till slut ändå. Strumpan som är på ena tårtan var ju hur smidigt som helst att göra med hjälp av en siliconform, det var inte sista gången jag använde den om jag säger så :) Båda tårtorna är fyllda med chokloadmousse & hallonmousse, de är dekorerade med SP och lite strössel. Så hoppas nu då att du hade en bra dopdag Signe :)

          


/ Anna


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards