Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Flashback till barndomen :)

Av Anna - 16 april 2009 20:28

Efter en stressig dag på jobbet med möten och felaktiga diktat!!! så åkte jag och mina pojkar till min farmor och farfar och hälsade på. Det är alltså barnens lillafarmor och lillafarfar vi åkte till. Barnen var på himla gott humör och lillafarfar busade med barnen så de kiknade :) Lillafarfar fyller snart 89 år så det är så kul att han fortfarande orkar med att busa med sina barnbarnsbarn!!! (Hoppas man själv får uppleva barnbarnsbarn någon dag :)


Jag och barnen var även ute och lekte lite där de bor. Jag växte själv upp i den by så det är alltid så kul att åka dit, barndomsminnen haglar och man minns allt kul man gjorde. Det var verkligen en perfekt liten by att växa upp i. Massor med barn i ens egna ålder och vi hade verkligen jättekul. Mycket skog omkring och inte mycket trafik, vi kunde springa omkring och leka utan att oroa sig för bilar. Det finns även en sjö i närheten och det var ju helt underbart att gå dit och bada på sommaren. Jag lovade pojkarna att det får bli till att ta med badbyxorna nästa gång vi åker dit framåt sommaren :)


Vi gick även förbi huset där jag bodde och jag visade dom en sten som finns i trädgården. När jag var liten tyckte man ju att den var som ett berg att bestiga men nu är den ju hur liten som helst :) Den hade vi ofta som "datt"-ställe när vi lekte. Det samma gäller ju pulkabacken i lekparken!!! Den kändes ju också hur stor som helst när man var liten men nu är den ju som en lite kulle bara :) Kul att man har så mycket roliga barndomsminnen. Två av mina nuvarande tårtkompisar är också från samma by så när vi träffas är det inte bara tårtor vi pratar om utan det blir ju även en hel del barndomsminnen också ;)


Jag hade självklart med mig lite fika att bjuda på också. Jag har ju inte hunnit baka så mycket i påsk så det fick bli lite påskinspirerat idag istället. Morotsmuffins med vaniljgrädde och små sockerfigurer på, mums!


Nu lockar tv-soffan om en stund, ska bli skönt att slappa lite. Tänk att det redan är fredag i morgon igen :)


OAU för idag / Anna

 
 
Annica

Annica

16 april 2009 21:47

Åh! snacka om flashback alltså!! Kommer ihåg det som det vore igår..:-)
Vårt gamla hus är för övrigt till salu, så man kanske skulle ta och bli by-bo igen.. eller åtminstone åka på visningen för lite skojs skull..
Vilka söta cupcakes!!
kram kram

http://www.apieceofcake.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

16 april 2009 22:01

Ja jag såg det på nätet att det var till salu! Jag var och tittade på visningen när vårt gamla hus såldes för några år sedan. Det var faktiskt lite känslomässigt att få gå in i huset igen. Vi kanske ska flytta dit igen?!?! Jag tyckte jag såg två skyltar om hus till salu, vet bara inte vilket det andra var :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 oktober 2014 21:30

När min kompis son "Pricken" skulle fylla 1 år så undrade hon om jag kunde hjälpa till med en tårta :) Det blev en enkel variant fylld med chokladmousse & päronmousse. Stort grattis Pricken...         ...

Av Anna - 22 oktober 2014 18:45


Ja om det var så här gott att städa så ;) Min jobbarkompis Andreas fyllde 40 år här om dagen och hans favoritkaka är dammsugare. Jag gjorde bara lite större dammsugare än vanligt... Den stora dammsugaren är fylld som en tårta med hallon- och chokladm...

Av Anna - 27 september 2014 18:45

En kompis man fyllde 30 år och ville överraska honom med en tårta med golftema :)       ...

Av Anna - 5 juli 2014 23:45

Vilken underbar dag! Jag har varit på bröllop idag då en nära och underbar vän gifte sig med sin Pelle. Det var en härlig dag med sol och värme passande ett bröllop ute i trädgården! Jag fick äran att hjälpa till med tårtorna :) Tack och all lycka ön...

Av Anna - 14 juni 2014 19:15

När min kollegas dotter skulle gifta sig fick jag äran att hjälpa till med tårtorna. Fyllda med hallon och vanilj och dekorerade med sockerpasta och färska rosor! Stort grattis på er dag och önskar er all lycka i framtiden!   PS Det fina tårtfate...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards