Direktlänk till inlägg 12 april 2009

Behöver man alltid vara glad?!?!?

Av Anna - 12 april 2009 10:20

Jag har sedan jag startade min blogg försökt ha en lite glad stämning när jag skriver men tyvärr känner man ju sig inte alltid glad så idag blir det nog inte så himla glatt (inte just nu i alla fall). Jag är verkligen på ururselt humör idag!!! Så himla tråkigt när man vaknar på den sidan och det är ju så himla svårt att ta sig ur det tycker jag. Det sura och griniga sitter i hela dagen och man stör sig på allt. Ja ja, vi får väl se hur dagen blir. Jag ska väl inte sitta här och säga att jag ska sitta och sura HELA dagen, förhoppningsvis vänder det under dagen.


Igår var det ju påskafton. Jag fick sova ut lite i alla fall efter nattvandringen som var natten till påskafton. Det var en väldigt lugn nattvandring, var var allt folk?! Det undrade både vi och polisen. Men visst är det skönt när inget händer visserligen, det är ju inte så att man VILL att folk ska skada sig, men LITE att göra är ju alltid trevligt. Jag hade i alla fall trevligt sällskap på kvällen så det gick bra ändå, tack Alex och Peter. Efter att jag vaknat till lite så åkte jag och hämtade Jesper, han var bjuden på kalas så jag följde med honom dit. Lukas följde med farmor och farfar till stadsparken och lekte istället. På kvällen var vi bjudna till fam Rosenlöf. En trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap. Men tyvärr för min del så tyckte jag att kvällen slutade lite tråkigt efter en rätt så sur kommentar så det är väl det som sitter i fortfarande tror jag. Att vara långsint (som jag är mästare på att vara!!) är ett riktigt gissel kan jag säga. Jag kan bara inte släppa vissa tankar och kommentarer, det sitter kvar och bara gnager i mig. Usch, fy, blä, nu ska jag verkligen försöka skaka av mig dessa sura tankar.


Jag ska snart försöka förbereda inför lite påskäggjakt i trädgården. Vi hann ju inte med det igår. Det kommer nog lite bildbevis på detta under kvällen.


Här kommer i alla fall en bild på när Cornelia hjälpte mig att göra lite cupcakes här om dagen. Hon gjorde ett riktigt bra jobb tycker jag :)


OAU för nu / Anna

 
 
Annica

Annica

12 april 2009 10:45

Hej vännen! Nej, man måste inte alltid vara glad!! och bloggen är väl ett alldeles utmärkt forum att få ur sig all skit på!! Ibland kan det ju räcka att få spy ur sig lite skit för att bli på bättre humör! Måste säga att jag aldrig märkt av att du är långsint! Säger som Grynet: (om du kommer ihåg detta underbara "barn"program som gick för några år sen?) TA INGEN SKIT! Hoppas påskharen lägger nåt fint i ditt ägg så du blir lite gladare!! Många kramar!

http://www.apieceofcake.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

12 april 2009 11:04

Hej vännen! Tack för dina ord, det behövde jag få höra idag. Ska försöka ta mig i kragen nu och försöka få till en liten påskäggjakt, mormor och varit och handlat lite till barnen ;) Men vissa dagar är ju bara så att alla känslor bara samlas och man mår inte alls så bra. Sedan behövs inte mycket för att man ska bryta ihop!!!

Kul att eran påsk har varit lyckad. Förstår att pojkarna trivdes på mässan :)

Ha det nu så bra så får vi hörs och planera in en ny liten date snart! Tusen kramar och tack för att du finns! kram Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 oktober 2014 21:30

När min kompis son "Pricken" skulle fylla 1 år så undrade hon om jag kunde hjälpa till med en tårta :) Det blev en enkel variant fylld med chokladmousse & päronmousse. Stort grattis Pricken...         ...

Av Anna - 22 oktober 2014 18:45


Ja om det var så här gott att städa så ;) Min jobbarkompis Andreas fyllde 40 år här om dagen och hans favoritkaka är dammsugare. Jag gjorde bara lite större dammsugare än vanligt... Den stora dammsugaren är fylld som en tårta med hallon- och chokladm...

Av Anna - 27 september 2014 18:45

En kompis man fyllde 30 år och ville överraska honom med en tårta med golftema :)       ...

Av Anna - 5 juli 2014 23:45

Vilken underbar dag! Jag har varit på bröllop idag då en nära och underbar vän gifte sig med sin Pelle. Det var en härlig dag med sol och värme passande ett bröllop ute i trädgården! Jag fick äran att hjälpa till med tårtorna :) Tack och all lycka ön...

Av Anna - 14 juni 2014 19:15

När min kollegas dotter skulle gifta sig fick jag äran att hjälpa till med tårtorna. Fyllda med hallon och vanilj och dekorerade med sockerpasta och färska rosor! Stort grattis på er dag och önskar er all lycka i framtiden!   PS Det fina tårtfate...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards