Direktlänk till inlägg 4 juli 2009

Bruten lilltå!!!

Av Anna - 4 juli 2009 09:07

I går på dagen var vi ju hemma hos en kompis och barnen lekte lite i deras pool. Det var mycket uppskattat hos mina små herrar. Sedan kom världens åskoväder så då blev det till att gå in och leka en stund. Maken fick jobba över lite då han fick åka och såga ner nedfallna träd efter ovädret. När han väl kom hem så blev det lite hamburgare. Tanken var att det skulle grillas men med tanke på vädret och värmen!!! så blev det till att steka inne. Lillkillen somnade bokstavligen rätt ner i maten så det blev tidig sänggång för honom kan jag säga :) 


Efter maten skyndade jag mig till min kompis och lite tjejfest hemma hos henne. Kvällen började med lite sminkparty och sedan övergick den till bara party :) Det var verkligen fullt ös. Jag lyckades slå i min lilltå i soffbenet så numera har jag en dubbelt så stor lilltå och den är även lite lilablåaktig och gör förbannat ont!!! Ja ja, det är ju bara till att bita ihop och hoppas att det går över snart. Det bästa med svullnaden är i och för sig att den är så pass svullen att lilltån inte går i golvet när jag går :) Vi gick sedan ut i alla fall hela tjejgänget. Vi hade en riktigt trevlig kväll på "Ica Maxi" som det visst brukar kallas, Velvet står det på skylten. Det är känt för "gammalt kött i ny förpackning"!!! säger de som vet ;) Kul hade vi i alla fall. Jag har helt missat att man kan dansa där, det var verkligen fullt ös från det vi kom dit till sista låten! Jag var livrädd om min lilla tå men det gick rätt så bra, jag bad till högre makter om att ingen skulle dansa till på min tå bara och det funkade faktiskt!!!


NU är kl kring 9 och det är dax att försöka göra lite nytta. Det är dax att börja gå ut och måla grunden på huset. Får väl se hur långt vi kommer idag!


OAU så länge! / Anna

 
 
Ingen bild

Marie

4 juli 2009 23:45

Men gumman !!! Inga mera olyckor var det ju !!! Härligt att du hade roligt ändå vännen !
Hoppas din tå kryar på sig snabbt nu :D Kramar om hårt !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 oktober 2014 21:30

När min kompis son "Pricken" skulle fylla 1 år så undrade hon om jag kunde hjälpa till med en tårta :) Det blev en enkel variant fylld med chokladmousse & päronmousse. Stort grattis Pricken...         ...

Av Anna - 22 oktober 2014 18:45


Ja om det var så här gott att städa så ;) Min jobbarkompis Andreas fyllde 40 år här om dagen och hans favoritkaka är dammsugare. Jag gjorde bara lite större dammsugare än vanligt... Den stora dammsugaren är fylld som en tårta med hallon- och chokladm...

Av Anna - 27 september 2014 18:45

En kompis man fyllde 30 år och ville överraska honom med en tårta med golftema :)       ...

Av Anna - 5 juli 2014 23:45

Vilken underbar dag! Jag har varit på bröllop idag då en nära och underbar vän gifte sig med sin Pelle. Det var en härlig dag med sol och värme passande ett bröllop ute i trädgården! Jag fick äran att hjälpa till med tårtorna :) Tack och all lycka ön...

Av Anna - 14 juni 2014 19:15

När min kollegas dotter skulle gifta sig fick jag äran att hjälpa till med tårtorna. Fyllda med hallon och vanilj och dekorerade med sockerpasta och färska rosor! Stort grattis på er dag och önskar er all lycka i framtiden!   PS Det fina tårtfate...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards