Alla inlägg den 14 september 2009

Av Anna - 14 september 2009 15:35

Vad ska man säga, redan måndag igen!!! Helgerna verkligen bara rinner iväg. I fredags så kom grannen över och undrade om jag kunde hjälpa henne med en tårta till lördagen. Jag hade ju inte så mycket planerat så det gick ju bra (bild finns ju på tårtan sedan tidigare). Tårtan levererades under förmiddagen och jag och lillkillen åkte sedan och köpte lite lördagsgodis och hyrde en film inför kvällen. Storkillen följde med sin farmor och farfar till sommarstugan och hade det lite mysigt. Han kom hem lagom till bompa började. Hela lördagen höll maken på med att installera vår självgående gräsklippare. Detta tog i stort sett hela dagen. Barnen har tom döpt honom till Hulken, gräsklipparen alltså. Nu går maken här från fönster till fönster och ser så att det sköter sig. Trodde nästan ett tag att han skulle sätta klockan på 04:00 idag för att se att den satte igång att klippa när den skulle, men riktigt så långt gick han inte. Man han var snabb med att titta ut kl 05:30 om jag säger så. Jag säger bara det, män eller rättare sagt pojkar och teknik... Ja ja, på lördagskvällen var jag ute med några tjejkompisar och åt lite god mat. Vi hade en mycket trevlig kväll måste jag lov att säga, tack Marie och Ninna :) Igår var vi nere på stan en sväng och tittade på Allmogemarknaden. Tyvärr så var det så himla kallt så pojkarna började frysa i stort sett så fort vi kom ner till stan så vi blev inte så långlivade där. Maken kom och hämtade oss och vi åkte till IKEA istället och åt lite mat. Mätta och goa så slappade vi nästan hela eftermiddagen. Skönt det också ibland faktiskt!


Idag har det var en ok dag på jobbet. Jag har hjälpt mottagningen med att skriva så det har varit fullt upp, hann/glömde tom bort att fika!!! Då är det illa måste jag lov att säga :) Jag passade på att flexa ut lite idag och åkte och handlade lite kläder till storkillen. Han har nästan hål på alla sina byxor så han var i akut behov av nya. Nu har jag hämtat lilleman också och nu väntar jag på att min kompis Jenny ska ringa, vi ska ha en lite date sen :)


Annars i veckan är det inte så mycket planerat, vi får ta det lite som det kommer. Jag har en tårta på beställning till på söndag så det behöver ju bakas lite inför detta. Får se om jag hinner med någon mer kompisdate också!


OAU så länge / Anna 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards