Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Anna - 8 juni 2009 20:29

Så är då snart äntligen denna måndag över!!! Måndagar är alltid lite sega tycker jag, men när den väl är över så är det snart fredag känns det som :) Har skrivit på jobbet idag och det har varit rätt så ok tycker jag. Då jag kom till jobbet lite tidigare idag så passade jag på att flexa ut lite på eftermiddagen för att hinna handla lite snabbt innan barnen skulle hämtas på dagis. Jag behövde ju handla grädde och tårtbottnar inför veckans alla tårtor!!! 7 L grädde och 7 tårtbottnar blev det :) Jag vet inte riktigt om grädden räcker bara men det finns ju mer att köpa! Blev så glad när jag handlade för de hade fått in chokladtårtbottnar!!! Det har jag längtat såååå efter, ska bli kul att testa detta nu. Hoppas det smakar bra också!


I dag/kväll har jag försökt att städa undan lite här hemma, det ser verkligen ut som ett bombnedslag. Nu har jag lite tvätt kvar att vika, sedan får det bli CSI att somna till i soffan. I morgon ska jag börja förbereda tårtorna lite och börja göra bokstäverna som ska vara på och även en "logga" och någon studentmössa. Jag vet precis i huvudet hur jag vill att det ska bli, ska bli kul att se om jag får till det så bara, brukar ju tyvärr inte alltid bli så...


NU som sagt så är det tvätten som hägrar! OAU för idag / Anna 

Av Anna - 8 juni 2009 06:58

Vilken härlig helg vi har haft i Halmstad :) Vi kom iväg relativt som planerat i lördags morse/förmiddag!!! och vi sammanstrålade med den andra familjen (som var på väg till samma ställe) vid en mack och unnade oss en mjukglass :) Sedan bytte vi lite bilar så maken och mina barn åkte med de andra i husbilen och vi tjejer åkte vår bil ned. Då blev det äntligen lite tjejsnack :) När vi väl kom ner så åt vi lite god lunch och sedan tog vi oss till en camping i närheten så barnen fick leka av sig lite. Kvällen innebar mycket god mat, grillat och även mycket god dricka. Det blev lite senare än vad jag hade tänkt, 02:30, men tiden rinner så lätt iväg när man har trevligt. Barnen sov i alla fall till 07:45 så det blev lite sovmorgon kan man säga. I går gick vi sedan ned till havet en stund. Tyvärr så blåste det såååå himla mycket men barnen tyckte det var kul i alla fall. Vi åt lite lunch och sedan var det städning och packa som gällde och sedan åkte vi hem.


När vi väl kom hem så var man rätt så trött tycker jag. Jag cyklade dock iväg och röstade i alla fall. Barnen i säng tidigt och jag somnade i soffan tidigt, klockan var nog 20:30 tror jag :).


NU sitter barnen i soffan och ser på morgon-tv. Det börjar bli dax att packa ihop inför dagis nu. Denna veckan blir verkligen fullspäckad med alla tårtor som ska göras. Jag ska försöka handla idag och jag får nog försöka göra ett schema också så jag inte missar något :)


OAU så länge/ Anna 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards