Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Anna - 2 maj 2009 22:08

Har precis kunnat sätta mig ner efter en bra stunds getingjakt!!! Precis när barnen ska lägga sig så ropar den stora killen att det är en geting i rummet. Jag är väl inte helt förtjust i getingar om jag säger så... men maken är inte hemma så jag måste ju försöka göra en insats. Efter en stund gömmer sig getingen i barnens säng, MED BARNEN I !!! så det är ju bara till att försöka få barnen att sova i vår säng och sedan låta getingen härja fritt i rummet en stund. Jag har nu i alla fall lyckats med att få tag på den och har släppt ut den i det fria. Ska väl bara försöka få in barnen i deras sängar igen!!!


Idag har barnen varit på kalas på "moneky town", ett lekhus här i stan. Lika poppis som vanligt och barnen stortrivdes. Jag tänkte jag skulle vara duktigt och cykla dit med barnen då maken hade bilen, men detta är något jag INTE tänker göra igen. Stora killen cyklade typ 500 meter framför mig och den lille killen ca 500 meter efter mig, det var inte helt lätt att samordna om jag säger så. Lillkillen blev också trött i benen och tiden rann iväg och jag som hatar att komma sent!!! Efter mycket slit (lillkillens cykel låg över min cykel) och en språngmarsch på slutet så kom vi fram till slut. Ja ja, barnen hade kul på kalaset i alla fall (jag satt och försökte varva ner igen och låta mitt dåliga humör/temprament rinna av mig)!!!


På kvällen var vi iväg en sväng och grillade hos en kompis. Mycket trevligt men barnen blev trötta efter en stund så jag åkte hem med dem och har själv slappat i soffan en stund. Jag hade ju tänkt att baka muffins idag också men det får bli i morgonbitti istället!!!


Avslutar med några bilder som jag har tagit idag. Känner ibland att jag lever som i en bubbla, jag undrar bara när den spricker!!!


OAU för idag / Anna 

Av Anna - 2 maj 2009 07:25

Morgonstund har guld i mund... eller hur är det man brukar säga!!! På ett sätt tycker jag att det är rätt så skönt att komma upp i tid på morgonen och kunna sitta och slappa lite, surfa lite, läsa tidningen i lugn och ro, förbereda inför en härligt frukost och ägg och rostat bröd.... Har jag väl vaknat så är det så himla svårt att somna om igen, näst intill omöjligt för min del. Idag kom lillkillen och väckte mig 06:10 och jag kan inte somna om!!! Barnen sitter visserligen och tittar på tv men jag kan ändå inte komma till ro. Då är det ju lika bra att gå upp och kolla om det har hänt något i världen!


Idag är det barnkalas för barnen som gäller (kl 12 - 15). Jag behöver förbereda inför morgondagen med att baka lite muffins, tror det får bli citronmuffins och hallonmuffins, vad tror ni om blåbärsmousse och vit chokladmousse till det?! Jag får fundera lite och se vad det blir! Ska väl även försöka få till lite dekorationer också. Får väl se om vi får några planer inför kvällen, annars blir det nog lite grillning och slapp i trädgården. Barnen har ju fått en studsmatta nu så det är ju poppis att vara ute och leka igen...


Jag återkommer nog framåt kvällen kan jag tro :) Ha nu en bra dag i solen!!!


/ Anna

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards