Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Anna - 9 juni 2009 21:58

Dagen på jobbet idag har varit rätt så ok tycker jag. Vi har haft lite sommarfika med god ostkaka, grädde och sylt, det piggar ju alltid upp :) Efter jobbet hämtade jag barnen och de var sedan ute och lekte en bra stund med grannbarnen. På matönskelistan idag var det pannkakor så det blev det. De ville även ha jordgubbskräm??? till och tro det eller ej men det var faktiskt riktigt gott ;) Barnen har fått en ny favorit kan jag säga!


Nu har jag äntligen kommit så pass långt att det är dax att lägga ihop tårtorna!!! Det blir tre tårtor, två med after eight-fluff & päronmousse och en tårta med blåbärsmousse & vit chokladmousse. Jag har precis suttit och tryckt ut en massa bokstäver och gjort bland annat studenthattar inför de närmsta dagarna tårtprojekt. Jag får återkomma i morgon med bild på tårtorna som blir färdiga då :)


OAU för idag/ Anna

Av Anna - 9 juni 2009 06:59

Kl är 06:59 och jag har gjort iordning en sats med after eight-fluff till en tårta i em :) Det är så himla gott och smidigt att göra goda fyllningar till en tårta så här kommer ett litet tips! Ta 3 dl grädde och häll i en kastrull. Häll sedan i ca 150 - 180 g av din favoritchoklad, tex after eight, toblerone, Geisha, vit choklad, plopp eller dumle och låt godiset smälta tillsammans med grädden, det får INTE koka. Låt sedan detta stå kallt över natten (eller ca 6 timmar) och sedan är det bara att vispa med elvisp och vips så har man en underbar god fyllning till tårtan. Min after eight-fluff som jag har gjort idag ska jag ha tillsammans med en päronfyllning, mumma säger jag bara!


Nu är det dax att göra lite frukost och sedan bege sig till jobbet!


/ Anna 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards