Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Anna - 8 maj 2009 22:39

Har faktiskt i flera dagar velat att det skulle regna för jag har varit sugen på att ta lite kort ute när det är vattendroppar på blommorna. Idag kan man ju minst sagt säga att det har regnat, vräkt ner är nog mer en bättre beskrivning. Härligt och välbehövligt får man väl lov att säga. Jag var ute i vår trädgård och letade efter vattendroppar och jag hittade också en hel del sniglar. Några hamnade med på bild. När jag först fick syn på en snigel tyckte jag att den var rätt så söt, men när jag sedan backade och såg att det fanns ett 15-tal sniglar till på trädet så var det inte lika gulligt längre. Djur i "flock" har jag alltid lite svårt för. Det spelar ingen roll vilket djur det än är tycker jag, är det får många på en gång så bara kryper det i mig!!! Den fläckiga snigeln vet i tjyven vad det är för snigel, den var/är på väg in i vårt hus i alla fall. Någon som vet ?! :)


Här kommer nu en liten bildkavalkad av dagens vattendroppsbilder.


OAU / Anna

Av Anna - 8 maj 2009 19:21

Har varit och hämtat vår tv som har varit på lite uppdatering. Dagens teknik säger jag bara, hur avancerat som helst. Mammakortet behövde bytas i tv:n som bara är några månader gammal!!! Tungt och dant är det ju också, så nu hoppas jag verkligen att den funkar så vi inte behöver konka på några fler tvar på ett tag. Kvällen blir väl till att spendera i tv-soffan kan jag tänka. Tycker ofta att man är lite trött och sliten på fredagar så man orkar inte med mycket mer än ryggläge i soffan. Det fanns väl inte så mycket att titta på ikväll bara, hockey är inte riktigt min grej. Ja ja något att slötitta på finns det säkert :)


Ser fram emot i morgon då jag ska ut med några tjejkompisar. Det ska vara lite av en överraskningsfest för en kompis så jag vill inte berätta för mycket ännu, återkommer med uppdateringar, antagligen på söndag ;) I morgon blir det nog även en tur till Röda korset som fyller 150 år (idag). I morgon ska det firas med lite loppis och Första Hjälpen-gruppen ska vara med och visa vad vi kan och vad vi gör. Jag ska ta med mig pojkarna dit och se till att mina kompisar/kollegor sköter sig :)


Nu ropar maken att han behöver hjälp att bära upp tv:n på bänken så OAU för idag! / Anna

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards