Av Anna - 29 juni 2009 18:50

Har precis pratat med min resekompis inför morgondagens tältsemester, och resan blir av!!! Allt var ok med hennes sons arm så det var så himla skönt att höra. Nu som sagt är det packa som gäller. Känner fortfarande dock att det är lite varmt så jag gör nog det det sista jag gör innan jag lägger mig. Jag vet vad som ska med och vi ska ju inte vara borta SÅ himla länge så det är ju inte så mycket som ska med. Barnen ser verkligen fram emot detta och de har testat sina sovsäckar i dag och längtar tills i morgon då de får sova i dem i tältet :) Ska försöka få barnen i säng relativt tidigt i kväll och även jag vill försöka somna rätt så tidigt, vem vet hur man kommer sova de närmsta nätterna i tältet :S

Så mot nya äventyr / Anna

Av Anna - 29 juni 2009 12:21

Känns som att vi behöver det just nu :) Vi har inte gjort så himla mycket idag förutom att handla, men med mina barn kan det vara rätt så stressande och påfrestande. De lyssnar verkligen inte på vad man säger och det slutar för det mesta med att någon av dem gråter. Idag var det lillkillen som blev omkringslängd av storebror som en liten docka och damp ned med huvudet i betonggolvet!!! Det var ingen större fara men det är ju bara så himla typiskt när man står i kassan och försöker få upp alla varor, man ska betala och sedan packa allt också och att då barnen inte kan försöka hålla sig stilla i några minuter. Gaahhhh!!! Jag försöker alltid att åka och handla själv i vanliga fall kan jag säga...

Nu har vi i alla fall unnat oss en liten glass och nu ska vi försöka åka hem till min mor och far och vattna lite blommor. I em är det städning och packning som gäller inför semesteräventyretmed tältning :) Hoppas nu bara att vi kommer iväg för min kompis (hon som ska med på semestern) ska till doktorn med sin son vars brutna arm inte riktigt vill läka och det var till och med prat om en ny operation, så vi håller tummarna för att detta inte behövs utan att det räcker med lite omgipsning.

OAU så länge, återkommer framåt kvällen / Anna

Av Anna - 28 juni 2009 19:25

Just det, kom ju på att jag skulle lägga in en bild på Dora-tårtan som jag gjorde tills idag. Den är fylld med jordgubbsmousse & chokladmousse,

dekorerad med sockerpasta. Födelsedagsbarnet blev visst jätteglad och har inte pratat om så mycket annat än sin tårta resten av dagen :)

/ Anna

Av Anna - 28 juni 2009 19:22

NU är det bokat!!! Jag och min kompis Marie ska på lite "semester" med våra barn nu i veckan. Vi ska tälta i två nätter på Haverdal camping i Halmstad. Det ska bli jättekul och barnen ser verkligen fram emot detta :) Om jag ska vara riktigt ärlig så tror jag inte att jag kommer känna att det är någon semester direkt, men det ska bli så himla kul att komma iväg ett tag. Hoppas på fint väder så vi kan bada och ha det skönt på stranden.

Nu är det duschdax för två trötta och smutsiga pojkar, sedan är det sova som gäller!!! Jag sov alldeles för lite i natt så jag känner mig helt färdig. Det varma vädret gör ju sitt till också att man inte riktigt orkar med! Hoppas på att vakna utsövd i morgon ;)

OAU / Anna

Av Anna - 28 juni 2009 12:51

Var ute en sväng igår kväll med ett par kompisar och även om jag hade tänkt ta det väldigt lugnt, så blev det inte riktigt så... Jag skyller nog på värmen som gjorde att man blev så himla törstig så man var bara tvungen att ta några extra öl ;P Man som sagt, den som lider mest av detta idag är ju jag själv!!! Kul hade vi i alla fall :)

Igår var det annars en fullspäckad dag! Lillkillen var inte riktigt pigg från sin feber men vi behövde komma iväg och köpa färg till grunden på huset. I bilen på vägen hem hinner han bara säga att han har ont i magen och att han behöver kräkas och sedan blev det kladdigt i bilen om jag säger så!!! Han däckade sedan när vi kom hem men när han sedan vaknade igen så var han hungrig och åt mycket mat och sedan var han sugen på glass ;) Sedan var det full fart igen!!! Jag hade ju en tårtbeställning på G så jag blev lite nervös över kräksjuka men jag pratade med beställaren och hon var inte orolig för lite baciller så det gick bra ändå. Jag tror nog att det var en liten reaktion på febern och värmen helt enkelt. Efter att jag hade gjort klart tårtan så bar det iväg till tjejkompisarna och sedan en helkväll på stan!!! (jag ska försöka lägga upp bildbevis på tårtan sedan).

Idag var det tidigt uppgång för att göra färdigt det sista på tårtan. Kan inte påstå att jag var helt sugen på detta men det fick gå. Nu håller vi på att försöka fixa lite med grunden, det är ju lite väl varmt kanske så vi tar det i lite lagom takt får jag nog lov att säga. Snart är det dax för lite lunch, välbehövlig sådan känner jag.

OAU så länge/ Anna

Av Anna - 26 juni 2009 22:48

Det blev inte riktigt som det var tänkt idag! Vi hade ju tänkt att hitta på något idag och åka iväg lite med barnen eter att maken hade gjort sina ärenden men han ringde efter ett litet tag och sa att han hade fått jobb resten av dagen så det var bara till att tänka om. Jag och barnen tog det lite lugnt i trädgården först och sedan åkte vi till A6 och åt lite god lunch. Vi köpte sedan lite tårtkartonger :) och sedan blev det lite god glass innan hemgång. När vi kom hem igen så plockade vi fram deras gamla badbaljor och fyllde dessa med vatten så att de kunde bada lite. Poppis värre var detta kan jag säga ;) När sedan maken kom hem blev det lite krovgrillning.

Jag började sedan försöka få till en Dora som ska vara på en tårta nu till helgen. Vi får väl se hur det blir när det är klart, det är ALLTID så mycket lättare i tanken, jag fattar inte att det ska vara så himla svårt att få till det när man väl försöker!!! Ja ja, barnen såg att det var Dora och det är väl huvudsaken. Tårtan är nu ihoplagd och jag får fortsätta vidare i morgon.

Nu när det var dax att lägga barnen så kände jag på Lukas att han var jättevarm! Han har faktiskt varit rätt så gnällig hela dagen och även klagat över att han har haft ont i sina ben och även att han har frusit. Det är ju kanske inte så undra på om det har varit lite jobbigt idag då om han nu har haft feber!!! Hoppas att han piggar på sig under natten och vaknar feberfri i morgon! Vi hade lite planer på att åka till Kolmården i morgon men vi skjuter nog på detta tills han är piggare och till någon dag då jag inte har en tårtbeställning också.

Nu är det nog lite läggdax för min del, har faktiskt börjat läsa en ny bok så det är det som lockar.

OAU för idag / Anna

Av Anna - 26 juni 2009 08:56

Det känns som att gårdagens rubrik om att "tystnaden har infunnit sig" är lika passande idag när man läser rubrikerna om Michael Jackson! R.I.P Michael!

Får se hur dagen blir idag. Maken jobbar bara någon timme nu på morgonen och sedan hoppas jag att vi kan hitta på något, får se vad det kan bli.

I kväll är det ihopläggande av tårta som gäller, chokladmousse och jordgubbsmousse står på det på beställningen ;p

OAU så länge / Anna

Av Anna - 25 juni 2009 21:34

Idag när jag tänker efter så tycker jag att det har varit en rätt så fullspäckad dag! Det har varit kul och tiden har bara runnit iväg. Det började med att min kära mor och far kom hit redan vid 9-tiden för att städa av och fylla på sin husbil inför semestern. Detta uppskattades av de små som fick krypa omkring och leka lite i husbilen. De ser verkligen fram emot när DOM ska få följa med mormor och morfar på lite semester!!! När vi hade vinkat hej då till dem så åkte vi till ett par kompisar och lekte där ett tag i deras härliga trädgård. Vi fick också lite lunch där och barnen åt med god aptit :) Vi åkte sedan hem i hopp om att pappa ville följa med till stranden en stund men det ville han inte så vi fick åka själva. Vi åkte faktiskt ända ut till Öggestorp då det är en väldigt liten strand där och jag kände att jag våga åka dit själv med barnen och ändå ha full koll på dem. De trivdes bra vid strandkanten och lekte och plaskade lite. Lite fika var också poppis. Att sitta och mysa och fika på en filt i skuggan är ju toppen. Vi lades oss ner alla tre sedan en stund på filten och räknade moln och bara vilade, åååhhh vad härligt det var. Där hade jag kunnat ligga länge och bara vara. Vi åkte sedan vidare till min tårtkompis Marie dit även en annan gammal klasskompis kom, Malin. Vi tre gick i samma klass på mellan/högstadien någon gång och vi har nog knappt träffats alla tre sedan dess tror jag så det var verkligen på tiden. Kul att bara få sitta och snacka och bara ha det bra i solen :) Jag fick med mig en "Herman" hem, så nu har vi en ny liten "kille" att passa i ca 10 dagar, hoppas att han smakar gott sedan :P

Nu har barnen lagt sig och tystnade har infunnit sig som sagt. Jag sitter och väntar på att en tårtbotten ska bli klar i ugnen, jag har en tårtbeställning nu till helgen (en Dora-tårta). Det blir nog sänggång sedan tror jag, känner mig lite trött faktiskt efter en heldag på språng. I morgon får vi se vad som händer, har inget planerat och det är ganska skönt faktiskt.