Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

Elgitarrspelande skelett...

Av Anna - 19 februari 2012 19:29

Jag har ju gjort tårtor under några år nu men tills idag får jag nog lov att säga att jag hade en av de mest udda önskemålen när det kommer till tårtdekoration... Min kompis dotter Minna fyller 7 år idag och hon hade själv ritat hur hon ville att tårtan skulle se ut. Från början var det en trevåningstårta som sedan fick bli två, den var till 14 barn! Den skulle vara svart med rosa blommor och sedan ett skelett på toppen som spelade elgitarr. Jag såg helt klart en utmaning i detta och jag gjorde mitt bästa. Födelsedagsbarnet blev nöjd och belåten i alla fall och det känns skönt! Grattis Minna...


Här har vi tårtan utan skelett på...

 


Med skelettet på...

   


Så, klar för leverans med...

 


Jag vill också passa på att tacka min kära vän Annica som också bakar tårtor och som hjälpte mig när inspirationen inte riktigt ville infinna sig :) Hon gick mig snabbt på bättre tankar, tack vännen... http://www.annicake.se/


Tårtan är fylld med hallonmousse & chokladmousse och dekorerad med sockerpasta och marsipan.



 
 
Annica - annicake

Annica - annicake

20 februari 2012 21:35

Den blev så himla fin! Underbar!

Bra att vi kan få lite tips från varandra när inspirationen tagit semester :)

Må så gott! Kraam

http://annicake.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 oktober 2014 21:30

När min kompis son "Pricken" skulle fylla 1 år så undrade hon om jag kunde hjälpa till med en tårta :) Det blev en enkel variant fylld med chokladmousse & päronmousse. Stort grattis Pricken...         ...

Av Anna - 22 oktober 2014 18:45


Ja om det var så här gott att städa så ;) Min jobbarkompis Andreas fyllde 40 år här om dagen och hans favoritkaka är dammsugare. Jag gjorde bara lite större dammsugare än vanligt... Den stora dammsugaren är fylld som en tårta med hallon- och chokladm...

Av Anna - 27 september 2014 18:45

En kompis man fyllde 30 år och ville överraska honom med en tårta med golftema :)       ...

Av Anna - 5 juli 2014 23:45

Vilken underbar dag! Jag har varit på bröllop idag då en nära och underbar vän gifte sig med sin Pelle. Det var en härlig dag med sol och värme passande ett bröllop ute i trädgården! Jag fick äran att hjälpa till med tårtorna :) Tack och all lycka ön...

Av Anna - 14 juni 2014 19:15

När min kollegas dotter skulle gifta sig fick jag äran att hjälpa till med tårtorna. Fyllda med hallon och vanilj och dekorerade med sockerpasta och färska rosor! Stort grattis på er dag och önskar er all lycka i framtiden!   PS Det fina tårtfate...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards