Alla inlägg den 17 september 2009

Av Anna - 17 september 2009 06:43

Jag brukar ju "klaga" på att tiden rinner iväg för fort, och nu har tiden till och med gått så fort att jag inte ens har hunnit blogga på några dagar, illa illa!!! Ja ja, idag är det i alla fall redan torsdag :) Igår var det både simskola och föräldrarmöte efter dagis. Det var bara att gå från det ena stället till det andra. Jag hann även med att handla lite, (massor med grädde inför kommande tårtbak :).


Idag efter jobbet blir det till att börja försöka göra en tårta som ska levereras i morgon. Det är en killkompis som har skissat upp en tårta han skulle vilja bjuda på på jobbet, en FMC-tårta! Jag undrade då lite försiktigt vad FMC var för något och det betydde visst Flight Mission Computor, alltså någon slags dator, typ svarta lådan tror jag, som man har i stridsplan!!! Detta blir nog min störta utmaning hittills när det just gäller tårtbak. Har alltså fått en skiss med mm-mått på om jag säger så :) Bildbevis kommer förhoppningsvis i morgon om allt går som jag vill!!!


Till helgen sedan har jag en Hello Kitty-tårta att göra också, det ska bli kul. Jag tycker ofta det är väldigt kul att göra lite mer flickiga tårtor då det ofta blir att jag gör mycket med "pojk"-tema på i och med mina båda pojkar. Det blir alltså en helt i tårtans tecken känns det som. Helgen är även fullspäckad med en massa kalas. Lillkillen ska på kalas på lördag och storkillen ska på söndag. På söndag ska även hela familjen på kalas och fira lillkusinen som fyller 2 år. Det ska även hinnas med att tränas lite brottning och även då som sagt en tårta som ska fixas. Presenter har jag inte börjat tänka på ännu så vi får nog se hur man hinner med allt, kloning kanske skulle kunna funka eller?!


Nu är det dax att göra mig och barnen iordning. Utflykt står på schemat idag så det måste fixas lite picknick också!!!


OAU / Anna

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards