Direktlänk till inlägg 15 augusti 2009

"Tårtakuten", det är Anna!

Av Anna - 15 augusti 2009 11:55

Vilken dag det var igår... Jobb hela dan, och just det, det var två tårtor idag med och fortfarande kakor kvar sedan dagarna innan, nu rullar vi snart fram på jobbet!!! När jag var på jobbet igår så fick jag ett SMS från en tårtkompis som höll på med att fixa bröllopstårtor inför idag. Vad hon än skulle göra så blev det galet och kände att paniken började komma krypande. Jag lovade att komma till henne så fort jag slutat jobba. Jag kom hem kl 00:30 inatt!!! Allt fortsatte att strula även när jag kom dit men då var vi i alla fall två stycken som kunde hjälpas åt, och efter ett tag blev det nästan så man skrattade åt det hela. Eller vi kommer nog skratta åt det nu i efterhand i alla fall!!! Idag när jag pratade med henne så var läget lite mer under kontroll lät det som, ska bli kul att se bildbevis på dem när de är helt klara sedan!


Idag är det titt på bröllop som gäller, kl 14 börjar det så det börjar bli dax att snart göra sig iordning så jag hinner. Barnen ska vara hos sin farmor och farfar en stund då maken ska åka iväg med några kompisar över natten och titta på motorcyklar. Får se vad som händer i em/kväll, blir nog till att hyra en film med pojkarna kanske! I morgon blir det nog bio tror jag, barnen pratar om att de vill se Nicke Nyfiken 2.


OAU så länge / Anna


Hoppas på att kunna återkomma med lite fina kort på brudparet senare under kvällen :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 oktober 2014 21:30

När min kompis son "Pricken" skulle fylla 1 år så undrade hon om jag kunde hjälpa till med en tårta :) Det blev en enkel variant fylld med chokladmousse & päronmousse. Stort grattis Pricken...         ...

Av Anna - 22 oktober 2014 18:45


Ja om det var så här gott att städa så ;) Min jobbarkompis Andreas fyllde 40 år här om dagen och hans favoritkaka är dammsugare. Jag gjorde bara lite större dammsugare än vanligt... Den stora dammsugaren är fylld som en tårta med hallon- och chokladm...

Av Anna - 27 september 2014 18:45

En kompis man fyllde 30 år och ville överraska honom med en tårta med golftema :)       ...

Av Anna - 5 juli 2014 23:45

Vilken underbar dag! Jag har varit på bröllop idag då en nära och underbar vän gifte sig med sin Pelle. Det var en härlig dag med sol och värme passande ett bröllop ute i trädgården! Jag fick äran att hjälpa till med tårtorna :) Tack och all lycka ön...

Av Anna - 14 juni 2014 19:15

När min kollegas dotter skulle gifta sig fick jag äran att hjälpa till med tårtorna. Fyllda med hallon och vanilj och dekorerade med sockerpasta och färska rosor! Stort grattis på er dag och önskar er all lycka i framtiden!   PS Det fina tårtfate...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards