Alla inlägg under juli 2009

Av Anna - 9 juli 2009 12:26

Idag har det inte hänt för mycket ännu måste jag lov att säga. Vädret är ju inte det roligaste och jag och barnen har inte för mycket energi i kroppen idag. Lillkillen och jag har visserligen dansat disco idag! Han var för rolig på morgonen när han sa att han var sugen på att dansa disco!!! Han städade undan lite på sitt rum så vi fick ett dansgolv och sedan shakade vi loss till Lilli & Sussi. Efter en dans var han svettig och sa att han inte orkade mer :)


Igår annars var vi hemma hos min kompis Anna och hälsade på. Hon har tre pojkarn, så man kan säga att det var full fart :) På eftermiddagen/kvällen träffade jag Anna och hennes syster Sara nere på stan för att titta på lite underhållning i samband med EU-toppmötet som är i stan. Det var bland annat Magnus Carlsson som sjöng och det gjorde han riktigt bra måste jag lov att säga. Det såg även väldigt bra ut ;) Därefter gick vi vidare till en klubb där det var salsakväll. Det var hur kul om helst :) Jag kan inte dansa salsa men det var inte så himla svårt att lära sig grundstegen så vi shakade loss ordentligt på dansgolvet. Så fort sedan kavaljeren började göra någon danstur så blev det genast svårare, men det är väl bara till att fortsätta öva. Det hade varit riktigt kul att börja på någon kurs framåt hösten! Får nog ta och kolla upp detta.


Får se vad som händer resten av dagen idag. Jag känner att jag vill vänta lite med att köra bil tills framåt eftermiddagen (förstår inte detta ;) Kanske att vi åker och unnar oss en god glass någonstans. Det behöver även handlas lite framåt kvällen då det gapar tomt i kylen. Har lovat pojkarna var sin ny vattenpistol så vi får hoppas på lite fint väder i morgon så vi kan ha lite vattenlek :)


OAU så länge/ Anna 

Av Anna - 7 juli 2009 22:37

Idag har vi haft en rätt så lugn dag tycker jag. Jag och barnen var hos min mor och far en stund och hälsade på. De har varit iväg på lite semester i några dagar så barnen var glada att se dem igen. Jag passade på att åka och handla nya sandaler att ha på jobbet, mina gamla crocs funkar bara inte längre, det blir ju alltid tvärstopp när man går med dem!!! Nya fina RÖDA sandaler blev det, dyra som bara den, men jag hoppas de kommer att bli bra. Vi åkte sedan en sväng tilll IKEA! Barnen kunde leka av sig lite och vi passade även på att äta lite lunch, himla smidigt och till ett bra pris måste jag lov att säga. Vi avslutade dagen med lite goda jordgubbar till kvällsmat, helt ok tycker jag :)


Nu har jag faktiskt suttit och tittat på minnesstunden för Michael Jackson. Jag kan väl inte påstå att han har varit någon av mina allra störta idoler, MEN visst har han gjort bra musik och han var verkligen en otrolig artist. Vad rörd jag blev vid flera tillfällen under minnestunden, särskilt när hans dotter pratade på slutet, oj då trillade tårarna måste jag lov att säga. Man blir ju så påmind om hur skört livet är, man måste lära sig att ta vara på varje stund!!! 


Så en stor kram till er alla, ta hand om er! / Anna

Av Anna - 6 juli 2009 18:04

Tidigare idag innan vi gav oss ut för att fixa alla ärenden som skulle göras så ville killarna ha sina jackor på sig. Jag hörde hur de höll på i hallen och hur de berömde varandra för hur coola de var, de sa till och med till varandra "kom nu snygging så går vi" ;) De skulle ju även ha sina coola kepsar på sig! I bilen fick jag höra att de tyckte att jag också var cool :) 


PS Nu har jag äntligen bakat färdigt 2 st Herman, ska bli gott att ta till kvällsfikat sedan :P


/ Anna



Av Anna - 6 juli 2009 15:18

Alltså barn är ju bara för härliga (för det mesta)! Idag har jag haft en dag med barnen där vi har gjort en massa ärenden. De har varit så himla duktiga och varit på gott humör så det har verkligen gått över förväntan. På vägen till bilen igen så undrar barnen om jag kan vissla! Det är jag ju inte världsbäst på på något sätt men barnen var klart nöjda över att det kom ett visselljud i alla fall. Då tycker lillkillen att jag ska vissla baklänges! Jag i min vilda fantasi funderar över hur jag ska få till tonerna baklänges och det går ju inte så himla bra om jag säger så. Han undrar vad jag sysslar med och visar hur man ska göra, man ska ju alltså bara vända sig om :)


Nu är det bakning har Herman som gäller, någon dag för sent men jag hoppas det funkar ändå!


OAU så länge/ Anna

Av Anna - 5 juli 2009 11:01

Igår fick vi LITE gjort i alla fall. Vi hann laga det mesta på grunden så nu i kväll gäller det att tvätta av grunden en sista gång och sedan kan vi nog börja måla.Hoppas bara vädergudarna är på vår sida, nu är det ju inte gassande sol och värme man tänker på utan det lite sämre vädret med regn som verkar vara på intågande. Ja ja, det är bara till att hoppas att vi kan hinna med lite mellan skurarna i så fall. 


Igår kväll var jag faktiskt ute en sväng oxå!!! Det är inte ofta man orkar med två kvällar på raken men det var rätt så lugnt igår även om det blev VÄLDIGT sent! Vi var på Karlssons och där var det allsång, himla trevligt tycker jag. När allsången var slut var det party som gällde! Full fart på dansgolvet och det var riktigt kul. Det svåra sedan var bara att få en taxi hem!!! Det var inte några bilar som ville köra åt det håller jag ville så vi var ett gäng som gick hem istället (vi som skulle åt samma håll alltså). Vackert utmed Vättern måste jag lov att säga.


Nu idag kommer man nog vara lite seg, det får bli tidig sänggång i kväll. Maken har åkt iväg till Växjö för att lämna en spotbil där, får väl se när han kommer hem igen. Jag har ju barnen hemma så jag tänkte att vi kunde försöka baka lite, jag har en Herman-kaka att ta hand om! Det känns som att det blir en slappardag på hög nivå idag :)


OAU så länge/ Anna  

Av Anna - 4 juli 2009 09:07

I går på dagen var vi ju hemma hos en kompis och barnen lekte lite i deras pool. Det var mycket uppskattat hos mina små herrar. Sedan kom världens åskoväder så då blev det till att gå in och leka en stund. Maken fick jobba över lite då han fick åka och såga ner nedfallna träd efter ovädret. När han väl kom hem så blev det lite hamburgare. Tanken var att det skulle grillas men med tanke på vädret och värmen!!! så blev det till att steka inne. Lillkillen somnade bokstavligen rätt ner i maten så det blev tidig sänggång för honom kan jag säga :) 


Efter maten skyndade jag mig till min kompis och lite tjejfest hemma hos henne. Kvällen började med lite sminkparty och sedan övergick den till bara party :) Det var verkligen fullt ös. Jag lyckades slå i min lilltå i soffbenet så numera har jag en dubbelt så stor lilltå och den är även lite lilablåaktig och gör förbannat ont!!! Ja ja, det är ju bara till att bita ihop och hoppas att det går över snart. Det bästa med svullnaden är i och för sig att den är så pass svullen att lilltån inte går i golvet när jag går :) Vi gick sedan ut i alla fall hela tjejgänget. Vi hade en riktigt trevlig kväll på "Ica Maxi" som det visst brukar kallas, Velvet står det på skylten. Det är känt för "gammalt kött i ny förpackning"!!! säger de som vet ;) Kul hade vi i alla fall. Jag har helt missat att man kan dansa där, det var verkligen fullt ös från det vi kom dit till sista låten! Jag var livrädd om min lilla tå men det gick rätt så bra, jag bad till högre makter om att ingen skulle dansa till på min tå bara och det funkade faktiskt!!!


NU är kl kring 9 och det är dax att försöka göra lite nytta. Det är dax att börja gå ut och måla grunden på huset. Får väl se hur långt vi kommer idag!


OAU så länge! / Anna

Av Anna - 3 juli 2009 08:25

Just det, kom på en sak som jag lärt mig under semestern när det gäller att duscha. Mina barn, eller särskilt den lille, har aldrig varit så himla förtjust i att duscha, och särskilt inte i att tvätta håret!!! NU inför resan till Halmstad så köpte jag simglasögon och dessa fick de ha på sig även när de duschade på kvällen. Detta funkade hur bra som helst och igår när vi kom hem och det var dax att duscha så var det utan protester när de förstod att simglasögonen väntade på dem i duschen. Inga problem alls att tvätta håret längre, så himla skönt! Jag har tidigare försökt med olika varianter av "hattar" m m men det har tyvärr aldrig funkat, men nu som sagt så hoppas jag att detta kommer att fortsätta att fungera, peppar peppar!


Detta kunde jag ha behövt när jag var liten också kan jag säga. Att tvätta håret var en av mina största fasor som barn, tänk då om jag hade haft simglasögon, då hade det kanske funkat?! ;) Så med en lite extra tanke till min kära mor och far som kämpade med att få mig att duscha när jag var liten, så kan jag säga att jag vet NU hur det är när barnen inte vill duscha men jag hoppas att det kommer att vända och att det kommer bli LITE smidigare att få mina barn att duscha :)


OAU / Anna

Av Anna - 3 juli 2009 08:14

ÅH vad jag har sovit gott i natt i min egen säng, inga störande ljud och barnen sov faktiskt ganska länge idag :) Känner mig faktiskt pigg och utviland!


Dagarna i Halmstad var härliga, vädret var verkligen toppen, strålande sol :) Vi kom iväg vid 9:30-tiden på tisdagen och när vi kom ner till Haverdals camping så försökte vi får upp våra tält. Det var ju alltså jag och barnen samt min kompis Marie med hennes två barn som åkte ner för att tälta. Efter mycket om och men så var tälten på plats. Min lillkille hade börjat behöva springa på toa för han var inte alls pigg i magen!!! Detta fortsatta sedan hela kvällen så vi gjorde inte så mycket första kvällen utan höll oss vid tälten och barnen lekte på och hade kul. Jag var helt klart orolig inför natten och om man skulle behöva springa iväg med lillkillen, men han sov gott hela natten! Men JAG däremot hade inte så lätt att sova. Det var varmt och kallt om vartannat i tältet och allt hörs ju när man sover i tält. Ja ja, på morgonen var barnen hur nöjda som helst i alla fall över att ha fått sova i tält. Lillkillen mådde som tur var mycket bättre och ingen annan hade blivit dålig. Vi packade ihop våra strandsaker och begav oss till stranden. Vi hade en underbar dag på stranden vid havet. Barnen badade och det fläktade härlig så det var helt perfekt. Vi tog oss tillbaka till campingen på eftermiddagen och duschade och grillade lite gott på kvällen. Barnen somnade rätt så tidigt men jag hade svårt att sova igen som vanligt. På morgonen sedan packade vi ihop allt och efter mycket slit (det var gassande sol!!!) så kom vi ner till stranden igen. Vi passade på att bada i några timmar innan vi begav oss hemåt. Vi stannade till på vägen hem och unnade oss en god glass och då började det regna, det tyckte pojkarna var riktigt mysigt och kul. Skönt i alla fall att komma hem igen, barnen somnade tidigt i sina sängar efter en svalkande dusch kan jag säga.


Så detta var en liten sammanfattning av vår härliga lilla minisemester i Halmstad :) Tälta var helt klart kul att testa på men jag har lärt mig den hårda vägen vad som ska tas med nästa gång om jag säger så.


"Dagens bild" är från dagen innan vi åkte och när pojkarna testade sina nya sovsäckar som de fått av sina kusiner :)


OAU från denna reserapport / Anna

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards