Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Anna - 16 juli 2009 17:35

Han kom faktiskt helt ok i tid tycker jag, myrbekämparen! Han ringde 14:15 och sa att han skulle komma 14:30 så det tycker jag var bra. Han kom hit och sprutade något slags gift, men nu två timmar senare är det fortfarande myror som kryper omkring, men man får kanske ge det lite mer tid! Får se hur det ser ut i morgon!


Nu sitter jag och väntar på att svärmor ska komma hit och fika lite. Det blev ju lite muffins kvar efter makens fikastund på förmiddagen så hon får komma hit och hjälpa till att äta upp dom. Även om de inte blev så himla fina så var smaken helt ok enligt maken :P


Storkillen och jag har även varit iväg på en cykeltur idag. Vi åkte till piren och åt lite god glass. Vägen hem kändes dock lång för honom så det blev MÅNGA stopp på vägen hem. Det är ju alltid lika kul att leka med sand, sten och vatten :)


Kvällen blir nog till att spendera i trädgården tror jag. Det behöver målas på grunden minst en gång till och det behöver även fixas lite i rabatterna. Maken klipper gräset nu! I morgon kommer det nog se helt ok ut i trädgården tror jag :)


OAU / Anna


Hoppas jag kan återkomma med lite mer bilder framåt kvällen, den stora datorn funkar bara när den själv vill så vi får se hur pass samarbetsvillig den är i kväll!!!

Av Anna - 16 juli 2009 13:52

Kl är snart 14 och jag sitter och väntar på att myrbekämparna ska komma. De har sagt att de ska komma någon gång mellan 14 - 16 så det ska bli spännande att se när de verkligen kommer!!! Förra gången dök de inte upp alls, så jag hoppas på bättre tur denna gången!

Av Anna - 16 juli 2009 13:51

Glömde ju bort att berätta igår att det gick bra att besiktiga bilen :) Inte en enda anmärkning, det har nog aldrig hänt tidigare med denna bilen!!! Det var kanske min urringning och kortkorta kjol som hjälpte, eller vad tror ni ;)


/ Anna

Av Anna - 16 juli 2009 08:46

när man väl ska försöka göra sig till lite och bjuda på fika, jag blir bara så himla trött!!! Det kan bero på att jag känner mig en aning stressad, att jag inte testat receptet innan och att jag inte riktigt känner för det, men ändå, jag hade ju en så himla fin bild av hur det skulle se hur!!! Sen blir det bara pannkaka av allt, fy bubblan! Det är mannen i huset som har bjudit hem några jobbarkompisar på lite fika och jag skulle försöka göra mig till och göra lite goda muffins, MEN de blev inte alls som jag hade tänkt mig! Muffinsen är väl helt ok, men GLASYREN!!! Jag hade tänkt att spritsa på det lite fint men det ville sig inte alls, det bara rinner HELA tiden. Ja ja, det fick bli en liten nödlösning på det hela (bildbevis kommer ikväll). Får väl hoppas att det smakar bättre än det ser ut :(


Nu ska jag iväg och lämna lillkillen till mina föräldrar som ska ta med honom på en liten minisemester, han kommer hem i morgon igen. Jag och storkillen ska hem till en kompis till mig som har tre barn så det kommer nog bli full fart där kan jag tänka mig. I em kommer de hit från "No More" och ska hjälpa oss med lite myror som vi inte vill ska bo i vårt hus!!! Hoppas även på att hinna måla lite också ikväll. Vi hann med första lagret i går och hoppas på att hinna måla andra omgången idag.


OAU så länge, dax att stressa vidare ;) / Anna

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards