Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Anna - 13 juli 2009 13:44

Apropå att vara dyngsur! Kom just på en lite kommentar som makens kusin sa när hon var liten och jag tycker bara är så himla bra :) Jag minns inte riktigt hela historien men slutklämmen är i alla fall att hon säger "Nu är jag dyngsur på dig". Lite charmigt tycker jag ;)

Av Anna - 13 juli 2009 13:40

Killarna gick mycket riktigt ut efter frukost och testade sina vattenpistoler och de var MYCKET nöja med dem. Efter en stund kom även pappa ut och ville testa lite. Detta resulterade ju självklart i världens vattenkrig :) Problemet var ju bara att det fanns en vattenpistol för lite. Då var det någon som kom på den briljanta iden att använda vattenslangen istället!!! Sedan var det fullt krig kan jag lova. När storkillen kom in var han dyngsur från topp till tå, men han sken som en sol och tyckte det var jättekul, om än kanske lite kallt :)


Jag har tagit lite bildbevis på det hela men tyvärr så strular vår "stora" dator för tillfället så jag hoppas på att kunna ladda ner bilderna lite senare ikväll.


/ Anna

Av Anna - 13 juli 2009 08:38

Oj vad det är skönt att få sova ut lite :) Barnen har också börjat sova lite längre nu, lite lagom inför sista semesterveckan! Man får passa på att njuta så länge det går!!!


Igår hade vi en rätt så lugn dag. Vi var hemma på förmiddagen och barnen var ute och lekte en del med grannflickan. Sedan gjorde jag en lite fräckis och bjöd hem oss till svärföräldrarna och då bjöd de oss på lite middag, det var jag inte sen att tacka nej till kan jag säga :) Gott var det, kött, potatis och sås och sedan var det härlig efterrätt med maränger, grädde, glass och jordgubbar :P När vi sedan åkte därifrån var vi och storhandlade hela familjen. Jag brukar föredra att åka och handla själv då det oftast blir kaos när barnen är med!!!, men som tur var så var det inte så mycket folk i affären och även maken var ju med så han fick gå lite i förväg med barnen. Jag hade lovat dem varsin ny vattenpistol så de fick gå och leta upp var sin sådan iställe och då gick det bra :)


Idag får vi se vad som händer, just nu är vädret ok så jag tror nog att barnen vill ut och testa sina vattenpistoler så fort vi har fått i oss lite frukost. I em/kväll ska vi till barnens kusin som idag fyller 5 år, grattis Edvin!


I morgon förresten ska storkillen få följa med mina föräldrar på en liten semestertripp, de ska ut och åka husbil. De kommer hem på onsdag och sedan på torsdag tar de med sig lillkillen och stannar över natt med honom också. Detta ser verkligen killarna fram emot så det blir till att packa lite i kväll också :)


OAU / Anna

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards