Alla inlägg under juni 2009

Av Anna - 6 juni 2009 07:13

Oj vad jag somnade gott i soffan igårkväll :) Jag försökte titta på en film men det gick inte så himla bra!!! Jag var trött efter en hektisk dag på jobbet och sedan hade jag ju en tårtbeställning att fixa med när jag kom hem. Det var inte direkt vad jag kände för men det fick gå ändå. Det blev inte den mest avancerade tårta jag gjort men det fick duga. Tårtan som dagen till ära är blå och gul, är fylld med vaniljkrämm och blåbärsmousse. Dekorerad med sockermassa och kristyr.


/ Anna

Av Anna - 5 juni 2009 07:14

Sitter här och väntar på att Jkpg Energi ska komma och hjälpa oss med vår fjärrvärme som nu för tiden mest behagar ge oss kallvatten när vi duschar!!! Jag hoppas det går fort för jag behöver ju skynda mig till jobbet sedan. Har varit och lämnat barnen redan och de var så härliga idag. De tittade ut genom fönstret och såg "höstvädret" utanför med storm och regn och storkillen utbrister "jippi, nu får jag ha mina nya regnkläder" och hade ett stort leende på läpparna!!! Tänk om man själv kunde tänka så någon gång, JA äntligen får jag ha min regnjacka på mig idag :) Kanske skulle funka lite bättre med positiva tankar ibland, vad bra att vi inte behöver vattna i helgen :)


Kvällen igår var ju trevlig. God mat, även om jag lätt hade kunnat äta lite mer fisk!!! Vi hade även beställt jordgubbar och glass och när vi får in detta så är det massa glass och 1 st delad jordgubbe. Jag hade hoppats på att kunna ge glassen till någon annan och bara mumsa på jordgubbar så jag blev lite förvånad. Men efter ett tag kom de dock in med en skål med jordgubbar så jag blev mycket nöjd till slut :)


Efter jobbet idag är det samtal med lillkillens fröken. Sedan måste jag skynda mig hem och fixa med en tårta som en kompis har beställt. Bildbevis kommer förhoppningsvis ikväll :) Hoppas nu inte att något strular med tårtan för jag känner att tiden är knapp, ja ja, det får bli som det blir.


Nu kommer visst energin...


/ Anna

Av Anna - 4 juni 2009 16:32

Usch vilken LÅNG och TRÅKIG dag jag har haft på jobbet idag. Jag trodde aldrig att den skulle ta slut, men det gjorde den :) Jag skyndade mig att handla lite innan jag hämtade pojkarna och åkte sedan hem och gjorde lite vaniljkräm inför kvällens tårta. Jag har även fixat lite blåbärsmousse, detta får nu stå i kylen och gotta till sig tills det är dax att lägga ihop tårtan ikväll.


Snart ska jag iväg och äta med jobbet ockå. Jag ska åka och lämna pojkarna hos en kompis en sväng då vi är lite dubbelbokade jag och maken. Hoppas på en trevlig kväll, det är ju inte direkt någon sommarvärme ute så man får nog klä sig ordentligt. Fast just nu skiner faktiskt solen så jag hoppas att det håller sig så.


Nu är det dax att försöka få i barnen något att äta innan vi åker!


/ Anna 

Av Anna - 3 juni 2009 22:15

Så var man då hemma igen efter en heldag i Ullared. Jag hittade väldigt mycket roligt, både i klädväg och "pyntväg". Nu står det 10 st fullpackade kassar i vardagsrummet som ska tas hand om, men ikväll orkar jag bara inte. Jag är lite sliten i kroppen känner jag, det är jobbigt att shoppa en hel dag :) NU är det ändå sängen som hägrar, i morgon är det jobb igen :( Tur att det snart är helg. Jag känner mig nog lite stressad inför de närmaste dagarna då jag har en hel del planerat och jag vet inte riktigt hur jag ska få till det hela men det är väl bara att göra sitt bästa. I morgon kväll ska jag ut och äta med jobbet, bara till att hoppas att maken hinner hem i tid, vi har dubbelbokat oss lite om jag säger så!!! Jag har även en tårta som behöver förberedas inför fredag kväll då den ska hämtas.


Det var allt för idag, OAU / Anna

Av Anna - 3 juni 2009 06:41

Ullared, here we come:)


/ Anna

Av Anna - 2 juni 2009 21:58

Har precis kommit hem från sommarfesten med Första hjälpen-gruppen. Det var kallt om jag säger så... Regnade och blåste gjorde det och en i gänget hade vintermössan med och den var de flesta avis på kan jag säga. Det slutade med att vi fick gå in och ha lekarna inne. En trevlig kväll i alla fall trots vädret med trevligt sällskap, god mat och roliga lekar ;)


Annars idag så jobbade jag bara fram till lunch och sedan var jag på begravning, RIP Jompa!


Nu är det dax att sova känner jag. Ska ju äntligen iväg till Ullared i morgon med min mor och syster. Vi har försökt komma iväg så himla länge och nu blir det äntligen av. Ska skriva shoppinglista i morgon innan vi åker så att jag inte missar något :)


OAU för idag/ Anna

Av Anna - 1 juni 2009 21:41

Efter en tuff dag på jobbet idag då jag har varit väldigt trött, förstår inte detta :) så åkte jag hem och började baka tårtor. Jag har tänkt att fröknarna på barnens dagis ska få lite gott fika i morgon som ett tack för att de har tagit hand om pojkarna denna tiden som varit. Båda killarna slutar ju på sina respektive dagis nu och börjar på nya ställen efter sommaren så då känns det lite extra kul att kunna bjuda på lite tårta. Halvvägs genom tårtbaket så kan jag säga att jag ångrade mig då energin tog tvärslut, men jag fick ihop två tårtor till slut även om de inte blev som jag hade tänkt mig.


I morgon flexar jag ut kring lunch då jag ska iväg på begravning, morfars bror har fått somna in! Efter det så är det avslutning med Röda korset på kvällen. Grillning står på schemat så jag hoppas att det fina vädret håller i sig. Nu känner jag att det är som gäller!!! 


OAU för idag/ Anna

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards