Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Anna - 25 juni 2009 21:34

Idag när jag tänker efter så tycker jag att det har varit en rätt så fullspäckad dag! Det har varit kul och tiden har bara runnit iväg. Det började med att min kära mor och far kom hit redan vid 9-tiden för att städa av och fylla på sin husbil inför semestern. Detta uppskattades av de små som fick krypa omkring och leka lite i husbilen. De ser verkligen fram emot när DOM ska få följa med mormor och morfar på lite semester!!! När vi hade vinkat hej då till dem så åkte vi till ett par kompisar och lekte där ett tag i deras härliga trädgård. Vi fick också lite lunch där och barnen åt med god aptit :) Vi åkte sedan hem i hopp om att pappa ville följa med till stranden en stund men det ville han inte så vi fick åka själva. Vi åkte faktiskt ända ut till Öggestorp då det är en väldigt liten strand där och jag kände att jag våga åka dit själv med barnen och ändå ha full koll på dem. De trivdes bra vid strandkanten och lekte och plaskade lite. Lite fika var också poppis. Att sitta och mysa och fika på en filt i skuggan är ju toppen. Vi lades oss ner alla tre sedan en stund på filten och räknade moln och bara vilade, åååhhh vad härligt det var. Där hade jag kunnat ligga länge och bara vara. Vi åkte sedan vidare till min tårtkompis Marie dit även en annan gammal klasskompis kom, Malin. Vi tre gick i samma klass på mellan/högstadien någon gång och vi har nog knappt träffats alla tre sedan dess tror jag så det var verkligen på tiden. Kul att bara få sitta och snacka och bara ha det bra i solen :) Jag fick med mig en "Herman" hem, så nu har vi en ny liten "kille" att passa i ca 10 dagar, hoppas att han smakar gott sedan :P


Nu har barnen lagt sig och tystnade har infunnit sig som sagt. Jag sitter och väntar på att en tårtbotten ska bli klar i ugnen, jag har en tårtbeställning nu till helgen (en Dora-tårta). Det blir nog sänggång sedan tror jag, känner mig lite trött faktiskt efter en heldag på språng. I morgon får vi se vad som händer, har inget planerat och det är ganska skönt faktiskt.


OAU för idag / Anna

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards