Alla inlägg den 20 juni 2009

Av Anna - 20 juni 2009 21:13

Fylld med vaniljkräm och jordgubbar & grädde. Dekorerad med grädde, jordgubbar och SP! Mums ;P 

Av Anna - 20 juni 2009 20:30

Precis hemkommen så känner jag mig faktiskt rätt så nöjd med midsommarfirande! Det är ju är ju ett rätt så högt tempo när man träffas några barnfamiljer och det är många olika viljor och många att försöka hålla glada och nöjda. NU är jag trött om jag ska vara ärlig :)


Vi har ändå haft en bra midsommar tycker jag. Jag hann med att göra tårtan igår, men den var inte helt samarbetsvillig så det första vi gick göra när vi träffade våra vänner var att fika ;) En bra början tycker jag!!! Vi åkte sedan till Hovslätts hembygdsgård och lite midsommarfirande där. Tyvärr så var inte vädrets makter riktigt på vår sida utan det blev ett riktigt regn- och åskoväder. Makarna och barnen tyckte inte det var så kul så de åkte hem medans jag och Jeanette stannade kvar och tittade på lite dans runt midsommarstången. När vi sedan kom till huset så hade de börjat med potatiskok och det blev till slut lite sill-"lunch". Då barnen missade midsommardansen så byggdes en väldigt improviserad midsommarstång i stål!!! och den sattes upp på baksidan. Sedan blev det i alla fall lite dans bland mygg och knott. Lite brännbollsspel hanns också med. Framåt kvällen var det ju även dags för jordgubbar, grädde och glass och sedan även snacks och godis och framåt "natten" var det dax att grilla. Inte för att vi var direkt hungriga då men att grilla på midsommar är ju nästan ett måste. Barnen somnade sedan i soffan och då jag själv var rätt så trött så hamnade jag faktiskt i säng i relativt ok tid. Vi fick ju sova i husbil på tomten och det var uppskattat av pojkarna får jag lov att säga. De sov till 9 och det är inte ofta de sover så länge så det var ju skönt.


I dag har vi inte gjort så många knop om jag säger så, men tiden har i alla fall bara runnit iväg och barnen har lekt och roat sig själva. Vädret har ju inte varit så himla roligt idag heller. Det till och med haglade ett tag!!!

Nu är det snart dax för lite kvällsmat och sedan kommer vi nog alla att somna tidigit ikväll.


Jag ska försöka föra över en bild på midsommartårtan som jag gjorde igår men just nu är den datorn upptagen som jag behöver för att göra detta. Jag fick nog även en ny tårtbeställning igår och det ser jag fram emot! En tjej som fyller 5 år i september och att få göra lite tjejiga tårtor i rosa och lila tycker jag är så kul i och med att det mesta jag gör annars är lite grabbigt :)


OAU så länge / Anna

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards