Alla inlägg under maj 2009

Av Anna - 2 maj 2009 07:25

Morgonstund har guld i mund... eller hur är det man brukar säga!!! På ett sätt tycker jag att det är rätt så skönt att komma upp i tid på morgonen och kunna sitta och slappa lite, surfa lite, läsa tidningen i lugn och ro, förbereda inför en härligt frukost och ägg och rostat bröd.... Har jag väl vaknat så är det så himla svårt att somna om igen, näst intill omöjligt för min del. Idag kom lillkillen och väckte mig 06:10 och jag kan inte somna om!!! Barnen sitter visserligen och tittar på tv men jag kan ändå inte komma till ro. Då är det ju lika bra att gå upp och kolla om det har hänt något i världen!


Idag är det barnkalas för barnen som gäller (kl 12 - 15). Jag behöver förbereda inför morgondagen med att baka lite muffins, tror det får bli citronmuffins och hallonmuffins, vad tror ni om blåbärsmousse och vit chokladmousse till det?! Jag får fundera lite och se vad det blir! Ska väl även försöka få till lite dekorationer också. Får väl se om vi får några planer inför kvällen, annars blir det nog lite grillning och slapp i trädgården. Barnen har ju fått en studsmatta nu så det är ju poppis att vara ute och leka igen...


Jag återkommer nog framåt kvällen kan jag tro :) Ha nu en bra dag i solen!!!


/ Anna

Av Anna - 1 maj 2009 19:18

Idag får jag väl lov att säga att jag känner mig lite lagom mör. Det blev sent i natt, 03:30 kom jag hem och sedan tog det ett bra tag innan jag kunde varva ned och somna. Vi hade en lugn kväll på stan och det är ju skönt det men det är alltid lite svårt att komma till ro innan man kan somna. När jag kom hem möttes jag av Jesper, han hade också lite svårt att sova. Vi båda somnade till slut och jag sov väl till ca 06:30 i alla fall!!! Var sedan och handlade lite mat med pojkarna. De KAN vara riktigt hjälpsamma om man ber snällt ;) Sedan åkte jag och barnen iväg en sväng till Tenhult och hälsade på tårtkompisen och tillika barndomsvännen Annica. Skönt att bara sitta och snacka i solen och barnen fick härja fritt :) Det behövde jag verkligen idag om jag säger så.... När vi sedan kom hem var det hamburgare som gällde, gjorde egna och barnen åt med god aptit. Ikväll lär det bli tidig sänggång för hela familjen tror jag, i alla fall för mig!!! I morgon är det barnkalas som står på schemat. När barnen är iväg på det ska jag försöka börja baka lite muffins inför kalaset hos farfar på söndag.


Ha nu en fortsatt trevlig kväll, nu är det soffläge med tårttidning som gäller :)


OAU för idag / Kram Anna

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards