Alla inlägg under maj 2009

Av Anna - 18 maj 2009 16:10

Jag som hade hoppats på att regnet skulle hålla i sig idag så att jag verkligen med gott samvete skulle kunna vara inne och städa nu i em... Ja ja barnen är ju ute och leker i det fina vädret så jag kan ju röja själv här inne i alla fall. Nu får det blir favoritskivan på högsta volym och dammvippan fram!!!



Av Anna - 18 maj 2009 06:46

Vad härligt det är att vakna på natten av smatter på fönsterrutan, när man bara kan vända sig om och somna om igen. Nu när jag har gått upp och regnet bara öser ner fortfarande är det kanske inte lika mysigt. Men visst är det välbehövligt och det är ju lite skönt att det kommer sådana här regndagar så man får lite gjort inne!!! Har en massa tvätt som behöver vikas och komma in i skåpen, kan nog passa bra att pyssla med det ikväll när maken är och spelar bandy. NU när det nog dax att väcka stora killen också så vi hinner till dagis.


Ha en bra dag, OAU så länge! / Anna 

Av Anna - 17 maj 2009 21:49

Efter att ha suttit (läs legat) i soffan och sovit framför tv:n så känner jag nu att det kanske ändå är dax att sova i sängen istället. En liten uppdatering bara om dagen. Jag åkte iväg med barnen en sväng till Barnens dag i Folkets park. Tala om mycket folk... Underbart väder, underhållning och hoppborgar, kan det bli bättre. Fick lite panik dock ett tag då jag var där själv med båda pojkarna och de ville springa åt vart sitt håll. Det var liiite svårt att hålla ordentlig koll på dem men det är ju bara att inse att de börjar bli rätt så stora nu och fixar mycket själva. Kul hade de i alla fall och var supernöjda med dagen.


När vi kom hem åt vi ju rabarberpaj. Det var lite kul idag när vi plockade rabarberna tidigare på morgonen, då var det en snigel på ett av bladen. Vi pratade då om vad som hade hänt om snigeln hade kommit med i pajen, det kanske hade varit gott med snigelpaj?! Detta pratade pojkarna om på vägen hem från parken och vi kom fram till att vi hoppades på att pappa hade tittat noga när han lade rabarberna i pajen så att det INTE skulle bli någon snigelpaj!!!


NU är det sängen som gäller / OAU Anna

Av Anna - 17 maj 2009 19:58

Så här gott blev det ;P

Av Anna - 17 maj 2009 18:04

Har precis bakat rabarberpaj ;P Egenplockade rabarber från trädgården och även lite hallon i (hoppas det funkar lika bra som jordgubbar?!) Smaskens ska det bli!!!

Av Anna - 17 maj 2009 09:36

Vilken dag jag hade igår, den innehöll det mesta tycker jag :) Gick upp tidigt som bara den (för att vara lördag i alla fall). Jag blev hämtad kl 7 och sedan bar det av mot Göteborg och Liseberg för att titta på SM i Första hjälpen. Vi kom så pass långt som 2 mil från Göteborg när bilen stannade, det var nog motorn som skar sig. Inte bra alls om jag säger så!!! Som tur var så hade vi ett gäng till bakom oss som också skulle till SM så de kunde hjälpa till att bogsera oss till en mack. Vi tryckte sedan ihop oss 7 st vuxna i en bil och tog oss efter mycket felkörande fram till Liseberg. Där var det sedan 14 lag som tävlade som SM-titeln. De hade 11 stationer att genomgå med olika scenarion och även en teoretisk station. Det var mycket kul och lärorikt att titta på. Vi kommer verkligen försöka få ihop ett lag till SM nästa år :) Vi hann även med att åka lite attraktioner och sedan så var vi rätt så färdiga och trötta allihopa. Det blev en slöarkväll i soffan när jag kom hem, heja Norge!!!


Idag får vi se vad vi hittar på. Vädret är ju toppen så det är väl dax att försöka komma ut lite. Det är även Barnens dag på Huskvarna Folkets Park så vi får väl se om vi kanske tar oss dit i eftermiddag!


/ Anna


PS Fick precis reda på att det var team Sölvesborg 2 som vann SM-titeln, ett stort grattis till er!

Av Anna - 15 maj 2009 18:53

Visst är det så himla irriterande när man väl har suttit och skrivit ett långt inlägg och sedan lägger datorn av!!! Ja ja, jag gör ett nytt försök!


Så himla skönt med fredagskväll :) Barnen ska titta på film och äta popcorn och lugnet börjar infinna sig. Visserligen hör jag i från tv-rummet att filmen inte verkar funka, eller rättade sagt BlueRay-spelaren, men jag hoppas verkligen att den kommer igång. Barnen har pratat hela veckan om att få titta på Madagaskar och äta popcorn så det hoppas jag verkligen att de kan få göra nu också. Jag har även varit och hyrt en film till oss ikväll som vi ska titta på när de små har somnat, så som sagt, FUNKA nu jäkla maskin!!!


Ser annars fram emot morgondagen då jag ska till Göteborg. Jag ska åka dit med Första hjälpen-gruppen och vi ska till Liseberg och titta på SM i Första hjälpen. Jag kommer bli hämtad redan kl 7 så det blir en heldag i Götet alltså. Det ska bli så himla kul och spännande att se hur det funkar att tävla i Första hjälpen. Jag får återkomma med rapport när jag kommer hem i morgon kväll :)


Jag sitter annars och funderar på lite tårtor ;P Nästa vecka ska jag försöka bjuda barnens fröknar på lite tårta då det är dax för båda barnen att byta dagis nu efter sommaren. Storkillen börjar ju "nollan" och lillkillen börjar i 5-årsgruppen. Då tycker jag att man allt kan behöva bjuda på lite tårta, fröknarna har verkligen varit toppen och jag vill ge dem ett litet extra tack. Jag tänkte visa några kort på tidigare bjudtårtor till dagis. Den gula tårtan har Lukas hjälpt till med, han har målat det fina pusslet som är på!


OAU för idag, nu behöver jag nog och försöka lugna ner min make som börjar bli lite irriterad hör jag, det blir nog inget filmtittande ikväll :(

/ Anna



Av Anna - 14 maj 2009 18:54

Började dagen idag med ett besök hos tandläkaren med storkillen. Jag trodde att han bara skulle dit och visa sina två nya tänder som är på väg upp, men det var lite mer att göra än så. Det skulle penslas på något på tänderna som skulle hindra det från att bli hål och det smakade inte alls gott tyckte han, men duktig var han i alla fall!


Efter jobbet så var det avslutning på lillkillens dagis. Vi hade tur med vädret och solen sken, det gjorde det inte på morgonen om jag säger så! Barnen sjöng och sedan var det picknick. Både farmor, farfar och mormor var på plats. Det var även lite loppis på innergården och fröknarna hade tömt vinden på en massa gamla leksaker från 60- 70- och 80-talet, allt för 5 - 10 kr. Helt ok tycker jag och alla pengarna går ju tillbaka till barnen så det kändes kul att handla lite, det blev lite spel och pussel att ta med hem.


Nu är det snart dax att få de små i säng. Själv känner jag mig lite sliten tycker jag, det får bli tidigt sänggång ikväll. Så himla skönt att det är fredag idag, tänk vad veckorna går snabbt. Nästa vecka är ju en extra kort vecka också då jag har tagit ledigt på klämfredagen också. Jag och barnen ska till ALV ihop med ett par kompisar. Vi har hyrt stuga och ska vara där i två dagar så det ser jag verkligen fram emot.


Dagens bild är på lillkillen på sin avslutning, i full färd med att äta pannkakor ;)


Trevlig kväll på er! / Anna

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards