Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

SM i Första hjälpen 16/5

Av Anna - 17 maj 2009 09:36

Vilken dag jag hade igår, den innehöll det mesta tycker jag :) Gick upp tidigt som bara den (för att vara lördag i alla fall). Jag blev hämtad kl 7 och sedan bar det av mot Göteborg och Liseberg för att titta på SM i Första hjälpen. Vi kom så pass långt som 2 mil från Göteborg när bilen stannade, det var nog motorn som skar sig. Inte bra alls om jag säger så!!! Som tur var så hade vi ett gäng till bakom oss som också skulle till SM så de kunde hjälpa till att bogsera oss till en mack. Vi tryckte sedan ihop oss 7 st vuxna i en bil och tog oss efter mycket felkörande fram till Liseberg. Där var det sedan 14 lag som tävlade som SM-titeln. De hade 11 stationer att genomgå med olika scenarion och även en teoretisk station. Det var mycket kul och lärorikt att titta på. Vi kommer verkligen försöka få ihop ett lag till SM nästa år :) Vi hann även med att åka lite attraktioner och sedan så var vi rätt så färdiga och trötta allihopa. Det blev en slöarkväll i soffan när jag kom hem, heja Norge!!!


Idag får vi se vad vi hittar på. Vädret är ju toppen så det är väl dax att försöka komma ut lite. Det är även Barnens dag på Huskvarna Folkets Park så vi får väl se om vi kanske tar oss dit i eftermiddag!


/ Anna


PS Fick precis reda på att det var team Sölvesborg 2 som vann SM-titeln, ett stort grattis till er!

 
 
Ingen bild

Gunilla

18 maj 2009 12:35

Hej. Trevlig att du tyckte om tävlingen. Själv agerade jag domare under dagen och tyckte många av lagen var väldigt duktiga i år. Gissa om glädjen stod högt i tak då vi från Blekinge knep både guld och delat silver. Det inspirerar till nya övningar. Tycker ni ska bilda lag man lär sig otroligt mycket av detta. Välkomna till oss i Sölvesborg och SM 2010 i Hällevik.

 
Ingen bild

Anna

18 maj 2009 16:10

Ja visst gav det mersmak att få se på SM, man blev verkligen sugen på att testa själv. Vi ska ha möte med Första hjälpen-gruppen i morgon och då lär det diskuteras hej vilt kan jag tänka mig. Hoppas då att vi ses nästa sommar :)

 
AnnaJ

AnnaJ

20 februari 2012 02:08

Vilken fin blogg du har! Har varit här och kollat ett par gånger. Har precis börjat att blogga själv :)

http://annaaaaajoh774.wordpress.com

Anna

21 februari 2012 18:45

Ja visst är det kul med en blogg och kunna skriva av sig lite :) Tack för titten och jag lär titta in fler gånger till dig med! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 oktober 2014 21:30

När min kompis son "Pricken" skulle fylla 1 år så undrade hon om jag kunde hjälpa till med en tårta :) Det blev en enkel variant fylld med chokladmousse & päronmousse. Stort grattis Pricken...         ...

Av Anna - 22 oktober 2014 18:45


Ja om det var så här gott att städa så ;) Min jobbarkompis Andreas fyllde 40 år här om dagen och hans favoritkaka är dammsugare. Jag gjorde bara lite större dammsugare än vanligt... Den stora dammsugaren är fylld som en tårta med hallon- och chokladm...

Av Anna - 27 september 2014 18:45

En kompis man fyllde 30 år och ville överraska honom med en tårta med golftema :)       ...

Av Anna - 5 juli 2014 23:45

Vilken underbar dag! Jag har varit på bröllop idag då en nära och underbar vän gifte sig med sin Pelle. Det var en härlig dag med sol och värme passande ett bröllop ute i trädgården! Jag fick äran att hjälpa till med tårtorna :) Tack och all lycka ön...

Av Anna - 14 juni 2014 19:15

När min kollegas dotter skulle gifta sig fick jag äran att hjälpa till med tårtorna. Fyllda med hallon och vanilj och dekorerade med sockerpasta och färska rosor! Stort grattis på er dag och önskar er all lycka i framtiden!   PS Det fina tårtfate...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards