Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Anna - 13 maj 2009 18:39

Jag tror att rätt så många småbarnsföräldrar kan hålla med mig om ibland att det är tur att barnen sover i alla fall några timmar på dygnet!!! Då glömmer man det mesta som hänt om man har haft en jobbig dag med barnen och man ser på dem med ett leende och tycker att de är helt underbara. Som jag skrev här om dagen så delar ju barnen rum och har en övervåningssäng som de sover i. Vi försöker alltid få det att somna i var sin säng men allt som oftast så har de flyttat på sig när man tittar till dem senare på kvällen. Så var det ju även här om kvällen, och då hade de även sällskap av nallen, de är ju bara för härliga!!! Här kommer ett litet bildbevis på sött sovande pojkar :) 

Av Anna - 13 maj 2009 18:30

Håller på att steka pannkakor inför morgondagen då det är dagisavslutning på lillkillens dagisavslutning. Det kommer att bjudas på sång och underhållning :) Picknick (det är här pannkakorna kommer in i bilden) och gott humör får vi ta med själva. Det ska bli kul att gå på detta, känns lite lustigt att det är dax att säga adjö till detta dagis där man har haft sina barn i nästan 5 år!!! Lite vedmodigt men det är ju bara så det är, barnen växer, det är bara för MIG att inse detta!!! Hoppas nu att det fina vädret håller i sig till i morgon också. Får se om jag kan försöka få till någon tårta att bjuda fröknarna på nästa vecka tänkte jag :)


Hela dagen idag har jag har en torsdagskänsla i kroppen, eller rättare sagt en stark känsla av att det är fredag. Det är ju lite surt när man inser att det bara är onsdag än så länge!!! Det bästa visserligen med att det är onsdag är ju att det är McDreamy på tv:n, nedräkningar har redan börjat, kl 21 sitter jag bänkad framför tv:n ;P


OAU så länge / Anna



Av Anna - 13 maj 2009 06:38

Vilken härlig kväll det var igår! Det var fint väder, solen sken och lite lagom varmt. Vårruset gick av stapeln i Knektaparken och jag var där som Första hjälpare. Det var hur kul som helst och lite småpyssel att göra. Mycket folk att titta på och det är ju alltid kul, vilken folkfest :) När jag väl kom hem så var det ju House på tv och sedan blev det en snabbtitt på när Marlena tog sig vidare till finalen, GRATTIS! Tänkte på inte hur mycket klockan blev så jag hann inte sätta mig vid datorn. Får försöka ladda ner lite bilder ikväll istället.


Efter jobbet idag är det egentligen föräldrarmöte men jag får se om jag går på det. Det är ju inför lillkillens 5-årsstart och det är ju i den gruppen som storkillen går i nu så det blir ju inga nyheter direkt. Jag behöver nog vara hemma och städa istället, det är verkligen väbehövligt kan jag säga. Det finns nog bara ett ord som beskriver ordningen i huset just nu, KATASTROF!!! Skulle nog inte bli godkänd av "Rent hus" om jag säger så. Det är väl bara att ta tag i det hela så det blir lite fint inför helgen känns det som. Behöver även steka lite pannkakor inför lillkillens picknick och dagisavslutning i morgon. Det ska bli kul att gå och titta på det, de har övat med sånger och uppträdande. Hoppas det fina vädret håller i sig :)


Nu är det visst dax att göra sig iordning inför jobbet. Ha en bra dag! / Anna

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards