Alla inlägg den 12 april 2009

Av Anna - 12 april 2009 18:55

NU har jag äntligen börjat tagga ner lite!!! Denna dag har inte varit så himla kul om jag ska vara ärlig men nu börjar äntligen mitt sura humör försvinna. Idag har jag försökt ha lite påskägg/leksaksjakt med barnen. De blev så nöjda över att påskharen har varit här :) Vi har även varit och tittat på när pappa har lagt tak hos en kompis, härlig att se när andra jobbar!!! Nu ska vi snart se på lite film och mysa till det i soffan med var sin godisskål. Det blir Madagaskar 2, den ska visst vara bra säger de som har sett den!


Det kommer lite blandade bilder från dagen, dels påskägg/leksakstjakt + lite bilder på blommor som jag inte kunde låta bli att ta. Undrar vad grannen tänkte när de såg mig krypa omkring i trädgården med rumpan upp i vädret!!! Ja ja, kul att ta lite närbilder tycker jag i alla fall.


OUA för idag / Anna 

Av Anna - 12 april 2009 10:20

Jag har sedan jag startade min blogg försökt ha en lite glad stämning när jag skriver men tyvärr känner man ju sig inte alltid glad så idag blir det nog inte så himla glatt (inte just nu i alla fall). Jag är verkligen på ururselt humör idag!!! Så himla tråkigt när man vaknar på den sidan och det är ju så himla svårt att ta sig ur det tycker jag. Det sura och griniga sitter i hela dagen och man stör sig på allt. Ja ja, vi får väl se hur dagen blir. Jag ska väl inte sitta här och säga att jag ska sitta och sura HELA dagen, förhoppningsvis vänder det under dagen.


Igår var det ju påskafton. Jag fick sova ut lite i alla fall efter nattvandringen som var natten till påskafton. Det var en väldigt lugn nattvandring, var var allt folk?! Det undrade både vi och polisen. Men visst är det skönt när inget händer visserligen, det är ju inte så att man VILL att folk ska skada sig, men LITE att göra är ju alltid trevligt. Jag hade i alla fall trevligt sällskap på kvällen så det gick bra ändå, tack Alex och Peter. Efter att jag vaknat till lite så åkte jag och hämtade Jesper, han var bjuden på kalas så jag följde med honom dit. Lukas följde med farmor och farfar till stadsparken och lekte istället. På kvällen var vi bjudna till fam Rosenlöf. En trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap. Men tyvärr för min del så tyckte jag att kvällen slutade lite tråkigt efter en rätt så sur kommentar så det är väl det som sitter i fortfarande tror jag. Att vara långsint (som jag är mästare på att vara!!) är ett riktigt gissel kan jag säga. Jag kan bara inte släppa vissa tankar och kommentarer, det sitter kvar och bara gnager i mig. Usch, fy, blä, nu ska jag verkligen försöka skaka av mig dessa sura tankar.


Jag ska snart försöka förbereda inför lite påskäggjakt i trädgården. Vi hann ju inte med det igår. Det kommer nog lite bildbevis på detta under kvällen.


Här kommer i alla fall en bild på när Cornelia hjälpte mig att göra lite cupcakes här om dagen. Hon gjorde ett riktigt bra jobb tycker jag :)


OAU för nu / Anna

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards