Alla inlägg den 3 april 2009

Av Anna - 3 april 2009 22:19

Idag har jag varit på utbildning på jobbet, DRG (DiagnosRelaterade Grupper). Det är en utbildning där man som läkarsekreterare lär sig att sätta rätt kod på de diagnoser som läkarna sätter när de dikterar en epikris. Jag har varit med och hjälpt en läkare som var där och föreläste med att gå igenom några epikriser som eleverna hade fått i läxa. Det gick väl sådär får jag lov att säga!!! Ja ja, man lär sig alltid något nytt om jag säger så.....


När jag satt där idag (och försökte få tiden att gå) så satt jag och letade upp en kod som jag är rätt så bra på att lyckas åstadkomma på mig själv när jag håller på med tårtor!!! T23.0 = Brännskada av första graden på hand/handled X15.01 = orsakad av kontakt med ungslucka i  hemmet under pågående hobbyverksamhet. Det finns koder för allt kan jag säga, lite kul faktiskt ;)


När jag själv hade gått denna utbildningen så hade jag med mig tårta och bjöd på på jobbet. Självklart blev det en tårta med diagnoskoder på och i och med att det var den 14/2 den dagen så blev det en tårta med ett hjärta på också. Vill ni veta koderna i klartext så är det bara att höra av er ;)


Så himla skönt att det är fredag igen, får hoppas på lika fint väder i morgon :) Tack för ikväll, OAU / Anna

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards